به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها بازار فضای مجازی داغ است و به همین دلیل چند وقتی است شاهد رشد کمپینهایی به بهانه های مختلف در فضای مجازی هستیم که باعث شده تا پای بسیاری از چهرههای مشهور مثل بازیگران، هنرمندان، فعالان حقوق بشر و افراد مطرح مثل سیاسیون را برای حمایت از این نوع فعالیت های بشر دوستانه باز کند.
*ترویج فرهنگ درغالب کمپین
چنین تشکلهایی در فضای مجازی باعث شده تا مردم اقدام به تشکل کمپینهای متفاوتی برای ترویچ فرهنگی خاص در روستا، شهر، کشور و حتی در دنیا کنند که در نهایت در برخی موارد به عنوان یک فرهنگ درست و مناسب در جامعه نهادینه میشود به خصوص وقتی بسیاری ازافراد مشهور و سرشناس نیز به این کمپین ها میپیوندند و باگذاشتن پستهایی در صفحههای اجتماعی خود به نوعی حمایت خود را از این گونه کمپینها نشان میدهند.
*راه اندازی کمپین با بیان مشکلات
با نگاه اجمالی به کمپینهایی که اخیرا در فضای مجازی شاهد آن هستیم، راه اندازی کمپینهایی با بیان مشکلات دغدغههای فرهنگی و اجتماعی تعدادی نیز به انتخابات اقتصاد و فرهنگ میپردازد که در این میان به تازگی با شروع ماه محرم کمپینی تشکیل شده که میتواند با گسترش رفتار پسندیده که هدف اصلی آن رها نکردن ظروف غذای نذری در وسط خیابان و نریختن زباله و جمع آوری آن از روی زمین است زیرا هر پسمانده ای که به زمین می اندازیم قامتی را خم میکند.
*ضد فرهنگی که فرهنگ میشود
لیوان، بشقاب، کاسه یکبار مصرف در کنار بطریهای مصرف شده در بسیاری از روزهای سال میهمان ناخوانده معابر و کوچه و خیابانها میشود که با وجود نظافت پاکبانهای خدمات شهری در نوبت های مختلف اما باز حجم انبوهی از زباله در سطح شهر دیده میشود.
فرهنگ نریختن زباله در معابر به خصوص در ایام خاص مثل محرم در اطراف حسینیه ها مساجد تکایا و ایستگاههای صلواتی از ظروف یک بار مصرف و زبالههای مختلف و نذری های صرف شده به معضلی تبدیل میشود که شهر را سفید پوش میکند که امید است با تکیه به فرهنگ 2500 ساله کشورمان و با راه اندازی این کمپین ها و ترویج زباله درماه محرم و همچنین در تمام سال از فضای ناخوشایندی که در سطح شهر ایجاد میشود جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/