با هدف تعاملات فرهنگی در مشهد اندیشگاه فرهنگی اسلامی شرق کشور با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه های شمال شرق کشور در نشست خری با خبرنگاران گفت: این اندیشگاه قرار است محل تعاملات فرهنگی و نقد و رونمایی و تجزیه و تحلیل کتاب و اندیشه به دور از کنش های سیاسی باشد.

اکبر شیخ از رونمایی از کتاب کنسول گری ها،مستخدمان و مستشاران خارجی در مشهد به قلم استاد دانشگاه اقای علی نجف زاده خبر داد و افزود: این کتاب بامقدمه علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نوشته شده است.

وی گفت : نمایشگاه دائمی اسناد ملی به نام علامه شیخ عزیز الله انصاری نیز امروز افتتاح می شود.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه های شمال شرق کشور همچنین از افتتاح کتابخانه دیجیتالی ایران شناسی و اسلام شناسی اهدایی خاندان مرحوم احمد واقف زاده خبر داد و افزود: این لوح حاوی ۳۵ هزار جلد نسخه خطی،۳۰ هزار نسخه چاپ سنگی ، ۸۰ هزار پایان نامه های خوب، ۸۰ هزار عکس و ۲۵ هزار کتاب ایران شناسی و اسلام شناسی است.

شیخ با اشاره به اهدای لوح فشرده ۴۰۰ عنوان کتاب خراسان شناسی به موزه بزرگ مشهد گفت: این لوح برای تعاملات بیشتر با سازمان ها به مرکز علمی و دانشگاهی و انتقال اسناد بین نسل گذشته و آینده است.

در ادامه این نشست خبری با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، اندیشگاه فرهنگی اسلامی شرق کشور و نمایشگاه دائمی اسناد ملی راه اندزی شد ، واز کتابخانه دیجیتالی ایران شناسی و اسلام شناسی، کتاب پژوهشی نجف زاده و لوح فشرده خراسان شناسی رونمایی کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.