دهم آبان ماه سیستان وبلوچستان میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز زاهدان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: نیمه دوم محرم میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام جهت خاکسپاری در استان هستیم.

سرهنگ دهقان افزود: از این سه شهید یک شهید در فرماندهی انتظامی زاهدان و دو شهید در دانشگاه ولایت ایرانشهر به خاک سپرده خواهند شد.

وی ادامه داد: پیکر مطهر شهدا صبح روز یکشنبه 10 آبان با پرواز تهران به زاهدان منتقل می شوند و یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مهدیه آستان شهدای گمنام زاهدان مراسم وداع و صبح روز دوشنبه 11 آبان، پیکر مطهر شهید متعلق به زاهدان تشییع و در فرماندهی انتظامی به خاک سپرده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد آل رسول ایرانشهر مراسم شب وداع برگزار و صبح سه شنبه مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان متعلق به این شهر در دانشگاه ولایت انجام خواهد شد.

سرهنگ دهقان گفت: شهید متعلق به زاهدان 25 ساله در عملیات محرم در تاریخ 1/8/61 در منطقه شرحانی عراق به شهادت رسیده و دو شهید متعلق به ایرانشهر نوزده و بیست ساله در عملیات والفجر مقدماتی در تاریخ 17/11/61 در منطقه فکه به شهادت رسیده اند.

گفتنی است عملیات های والفجر و محرم به عنوان تعقیب و تنبیه متجاوز در خاک دشمن انجام شده است که پیکر این سه شهید در خاک عراق بعد از تحقیق و تفحص و انجام آزمایش های dna به کشور منتقل شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.