مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت :در سال گذشته مبلغ ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تجهیزاتی هنرستانها پیش بینی شده بود که از این مبلغ به سیستان و بلوچستان ۷۲۰ میلیون تومان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ دکترحسینی مقدم افزود: برای سال جاری ۳۶ میلیارد تومان اعتبار تجهیزاتی نیز پیش بینی شده است و قریب به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای هنرستانها در نظر گرفته شده که در صورت اختصاص در بین استانها توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزشهای رسمی فنی و حرفه ای در کشور مطرح می باشد ادامه داد: در حال حاضر در دوره دوم متوسطه بیش از ۷ هزار هنرستان فنی و حرفه ای و کارو دانش در سطح کشور وجود دارد که پذیرای بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز است و در سال تحصیلی جاری نیز قریب به ۴۰ درصد از دانش آموزان پایه دوم و سوم متوسطه شامل دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کارو دانش می باشند.

حسینی مقدم خاطر نشان کرد:استراتژی آموزش و پرورش در خصوص ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش توجه به ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه مشارکته، عملیاتی کردن بودجه ، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی وتمرکززدایی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.