سعادت‌طلب گفت: نما در قم جایگاه مناسبی ندارد، چه در اجرا، طراحی و چه در بخش مصالح آن طور که باید به استاندارد‌ها توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: عضو هیئت رئیسه و رییس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم در خصوص نماسازی های دوران گذشته گفت: اگر به گذشته برگردیم می‌بینیم که نمایی مناسب با آب و هوا در نظر گرفته می‌شود و قدیمی‌ترها این مهم را مورد توجه قرار می‌دادند.

سعادت طلب عنوان کرد: در گذشته امامزاده‌ها، مساجد، آب انبارها و حسینیه‌ها با نمای سنتی کار می‌شدند و توجه عموم در آن بود چون برای شخص خاصی نبود و در داخل منازل نیز به طراحی نمایی مناسب می‌پرداختند.

وی نماهای مورد استفاده در شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا اقدامات لازم انجام شده است، و  برنامه‌ریزی و تدوین ضوابط سیما و منظر شهری طراحی ابلاغ شده است.

سعادت‌طلب با بیا اینکه در شهر قم  بحث نما در قم جایگاه مناسبی ندارد تصریح کرد:متاسفانه در اجرا، طراحی و چه در بخش مصالح آن طور که باید به استاندارد‌ها توجه نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: نماهای امروزی جنبه ظاهری و ریاکارانه دارد در حالی که در معماری اسلامی صرفا به کار کرد توجه می‌شود نه ریا و در آثار قدیمی هیچ اثری از ریا و تجمل‌گرایی وجود ندارد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: نما ، قدیم ، مناسب ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.