انتقاد اتحادیه اروپا از حمله به دفتر گروه رسانه‌ای ایپک در ترکیه

اتحادیه اروپا درباره حمله اخیر پلیس ترکیه به دفتر گروه رسانه‌ای وابسته به فتح الله گولن، منتقد اردوغان ابراز نگرانی کرده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، کاترین ری، سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه در نشست خبری در بروکسل حمله پلیس به دفاتر گروه رسانه‌ای «کوزا-ایپک» را نگران‌کننده خواند.

وی گفت: «وضعیت مربوط به کوزا ایپک نگران‌کننده است. ما شرایط را از نزدیک تحت نظر داریم و می‌خواهیم بار دیگر بر اهمیتِ احترام گذاشتن به حاکمیت قانون و آزادی رسانه‌ها تاکید کنیم.»

ری همچنین از دولت آنکارا خواست هم‌زمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی این کشور به آزادی رسانه‌ها احترام بگذارد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: «انتظار داریم این انتخابات در راستای معیارهای بین‌المللی و دموکراتیک برگزار شود.»

این سخنان در حالی بیان شد که نیروهای پلیس ترکیه روز با حمله به دفتر آیپِک پخش این شبکه تلویزیونی را قطع کرده و به تجهیزات آن آسیب رساندند.

طارق توروس، مدیر تلویزیون «بوگون»، از زیرمجموعه‌های این موسسه رسانه‌ای در واکنش به این حمله گفت: «این اقدام برای ساکت کردن همه مخالفانی همچون رسانه‌های خبری، احزاب مخالف و تجّاری بود که حزب حاکم به آنها علاقه‌ای ندارد. این قضیه برای هر کسی که (از دستورات دولت) پیروی نکند پیش می‌آید.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار