درخواست نهادهای بین‌المللی از اردوغان برای حفاظت از خبرنگاران

بیش از 50 سازمان رسانه‌ای بین‌المللی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور ترکیه خواستار حمایت بیشتر او از خبرنگاران شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بیش از 50 سازمان رسانه‌ای بین‌المللی نامه‌ای به "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه ارسال و مراتب نگرانی جدی خود را از وخیم شدن شرایط روزنامه نگاران در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور ابراز کردند.
 
خبرگزاری فرانسه در کنار نیویورک تایمز، واشینگتن پست، زوددویچه سایتونگ، شبکه تلویزیونی ای.آر.د، لااستمپای ایتالیا، روزنامه داون پاکستان، ایج در استرالیا و پایگاه خبری بازفید از جمله امضاکنندگان مطرح این درخواست هستند.
 
سردبیران این سازمان‌های خبری فهرستی به حوادث دو ماه گذشته از جمله حملات به دفاتر روزنامه حریت و حمله به "احمد هاکان،" از روزنامه نگاران برجسته ترکیه و نیز بازداشت و حبس روزنامه نگاران وایس نیوز اشاره کردند. در این نامه خطاب به اردوغان آمده است: ما تاکید می‌کنیم تا شما از نفوذ خود استفاده کرده و اطمینان حاصل کنید که روزنامه‌نگاران چه از شهروندان ترکیه و چه از اعضای رسانه‌های بین‌المللی حفاظت می‌شوند و بدون هیچگونه مانعی کارشان را انجام می‌دهند.
 
این رسانه‌های بین المللی معتقدند ناکامی دولت ترکیه برای حمایت و حفاظت از روزنامه‌نگاران در دوران انتخابات به وجهه بین‌المللی این کشور لطمه می‌زند و دموکراسی ترکیه را زیر سوال خواهد برد.
 
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب عدالت و توسعه اردوغان بار دیگر اکثر آراء را از آن خود می‌کند؛ اما باز هم از بدست آوردن اکثریت مطلق باز می‌ماند و راه برای تشکیل ائتلافی ضعیف و یا حتی برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد باز می‌شود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار