اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرد: با حاکم شدن جو ناپایدار تا روز دوشنبه، هوای این استان 10 تا 12 درجه سردتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، براساس اطلاعیه هواشناسی استان از امروز افزایش ابر، وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش بینی می شود و از جمعه شب نیز تا شنبه شب، تشدید ناپایداری ها، وزش باد، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، دور از انتظار نیست.

براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، از شنبه تا یکشنبه در ارتفاعات بارش به شکل برف پراکنده خواهد بود و در پاره ای از نقاط، آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و اختلال در تردد محورهای کوهستانی (به سبب یخ زدگی جاده و مه آلود شدن هوا) پیش بینی می شود.

*هشدار هواشناسی خراسان شمالی به کشاورزان

معاون هواشناسی استان به کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات زراعی و باغی هشدار داد.

نصرتی گفت: نفوذ جریانات سرد شمالی از جمعه تا روز دوشنبه سبب کاهش محسوس 10تا 12 درجه ای دما خواهد شد.

وی افزود: در استان بارش باران از جمعه شب تا شنبه شب ،شدت خواهد گرفت .

نصرتی بر این اساس به کشاورزان توصیه کرد تا نسبت به جمع آوري و حمل محصولات زراعی باغی مسدود نمودن ورودي مزارع و دور کردن دامها از حاشیه رودخانه ها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بعلت کاهش شدید دما ،از ضدیخ در ماشین آلات استفاده شود ،گفت: نسبت به تخلیه پمپ هاي آب و اداوات کشاورزي اقدام شود.

نصرتی محافظت از پوشش گلخانه ها در برابر وزش باد شدید و کنترل دماي گلخانه ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد وگفت: تامین سوخت مورد نیاز بعلت کاهش شدید دما پیش بینی شود .

وی اظهارداشت: با سرد شدن دمای هوا ، دماي سالنهاي پرورش قارچ نیز کنترل شود.

نصرتی با بیان اینکه نسبت به تغذیه زنبورستان ها برای زمستان گذرانی و پوشش کندو ها اقدام شود ،گفت: دما در مرغداري ها و دامداري ها نیز کنترل شود.

نصرتی افزود: با توجه به کمبود مواد غذایی برای تغذیه دامها در مراتع نسبت به تغذیه کمکی اقدامات لازم انجام شود.

وی با شاره به اینکه از نگهداري گوسفند در ارتفاعات و فضاي باز هنگام شب خودداري شود گفت: حتی الامکان در فضاي محصور نگهداري شود.

نصرتی در پایان در خصوص کوچ عشایر نیز توصیه کرد حتی الامکان کوچ توسط کامیون در اواسط روز با پوشش مناسب انجام شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بجنورد ، کاهش ، دما ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.