یک کارشناس اقتصادی گفت: تا زمانی که اقتصاد ما بر فروش نفت استوار باشد نه شاهد رشد اقتصادی و نه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی هستیم.

بهنام ملکی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون دلیل تأخیر اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی گفت: بحث اقتصاد مقاومتی یعنی در اقتصاد مصونیت ایجاد و آسیب‌پذیری آن به حداقل برسد و تا زمانی که اقتصاد کشور متکی به نفت و خام‌فروشی باشد به طور حتم نمی‌توانیم در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجیم بودن دولت و اجرای ناصحیح اصل 44 قانون اساسی از دیگر عوامل اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید به جای وابستگی به غرب و ورود کالاهای مصرفی، بر توانمندی‎های داخلی بیشتر توجه شود و تفاوت دیدگاه‎ها در بحث اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی به حداقل برسد.

ملکی به این مسئله معتقد است، تا زمانی که نگاه و تفکر ما برای ساماندهی اقتصادی به فروش نفت و ظرفیت‎های طبیعی متکی باشد شاهد رشدی در اقتصاد نخواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی همچنین گفت: البته این نوع تفکر که همه درهای صادرات را باز گذاریم و یا همه درهای واردات یک دفعه ببندیم نیز تاکتیک اشتباهی است و هر دو نظریه شکست خورده است، نظریه درست خلق مزیت نسبی در موضوعات اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: حمایت‎های هدفمند و غیرفسادآور موجب بهره‌وری بالا و اقتصادی قابل اعتماد در کشور است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار