رئیس جمهور پیشین فرانسه تاکید کرد قدرت‌های جهانی نباید در شرایط کنونی به دنبال کناره‌گیری بشار اسد باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ "نیکولا سارکوزی،" رئیس جمهوری پیشین فرانسه، اعلام کرد کشورهای اروپایی از جمله فرانسه باید به جای تلاش برای منزوی کردن روسیه، بیشتر با این کشور مذاکره کنند.
 
 
سارکوزی که چهارشنبه شب وارد مسکو شد قرار است با "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
 
سارکوزی ادامه داد : کناره گیری "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه از قدرت نباید پیش شرطی برای مذاکرات صلح باشد. ما نباید برای بهبود اوضاع منتظر کنار رفتن اسد باشیم و این مسئله نباید پیش شرط باشد.
 
وی اضافه کرد حل و فصل سیاسی مسئله سوریه بدون مشارکت همه طرف های درگیر غیر ممکن است.
وی افزود : منزوی کردن روسیه هیچ معنایی ندارد، ما باید با روسیه به ویژه زمانی که اختلاف نظر داریم مذاکره کنیم. این مذاکرات همیشه آسان نیست زیرا به احترام و تلاش برای کنار گذاشتن اختلافات نیاز دارد.
 
سارکوزی تاکید کرد: امروز، روابط میان اروپا و روسیه در بوته آزمایش قرار گرفته است. منطق رویارویی و مقابله دوباره آغاز شده است، ما نباید تسلیم آن شویم؛ بلکه باید منطق برقراری روابط حسنه و همکاری را جایگزین کنیم. روسیه را نمی توان نادیده گرفت. بدون روسیه، ما قادر به حل و فصل چالش هایی که جهان با آنها روبروست، نخواهیم بود.
 
وی خاطر نشان کرد: کسانی که نقش روسیه را فراموش کردند، مرتکب اشتباه بزرگی شده اند؛ اما فرانسه این نقش را فراموش نکرد.
 
روابط روسیه و اتحادیه اروپا در سال 2014 (93)  زمانی که بروکسل هم‌صدا با واشینگتن، مسکو را به دامن زدن به بحران اوکراین متهم و تحریم های اقتصادی اعمال کرد  دچار تزلزل شد.
مقامات روسیه این اتهامات را رد کرده و تحریم های غرب را غیر سازنده خوانده اند.
 
سارکوزی سال های 2007 تا 2012 (1386 تا 1391) رئیس جمهوری فرانسه بود و پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 ، از زندگی سیاسی کنار رفت.
وی در سپتامبر 2014 (شهریور 93) اعلام کرد قصد دارد دوباره برای کسب سمت ریاست جمهوری تلاش کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار