سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از مشارکت ایران در نشست وین، تأکید کرد فرمول‌های یک جانبه نمی تواند به حل بحران در سوریه کمک کند.

روسیه: از مشارکت ایران در کنفرانس وین استقبال می کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "ماریا زاخاروف" -سخنگوی وزارت خارجه روسیه- در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: "از مشارکت ایران و کشورهای عربی در کنفرانس وین استقبال می کنیم."

وی افزود: "فرمول های یک جانبه نمی تواند به حل بحران سوریه کمک کند. اینکه می گویند روسیه در حملات هوایی خود در سوریه غیرنظامیان را هدف قرار می دهد، پایه و اساسی ندارد و تنها در چارچوب تخریب روسیه مطرح می شود. سفارت های آمریکا در سراسر دنیا، جنگی رسانه ای را علیه عملیات نظامی روسیه در سوریه برپا کرده اند."

"زاخاروف" تصریح کرد: "هدف از کنفرانس وین، آغاز مذاکرات سیاسی در خصوص سوریه است. ما اظهارات وزارت خارجه آلمان در خصوص شیوه جنگ ارتش سوریه را محکوم می کنیم."

سخنگوی وزارت خارحه روسیه تأکید کرد: "حل بحران پناهجویان، تنها از طریق ائتلاف فراگیر در مبارزه با تروریسم ممکن است و فقط راه حل سیاسی می‌تواند به بحران سوریه پایان دهد."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار