صنعت نیشکر محیط زیست خوزستان را نابود می‌کند/ آینده صنعت نیشکر همانند سد گتوند خواهد بود

مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی رودخانه کارون گفت: صنعت نیشکر یکی از بزرگترین مخرب‌های محیط زیست خوزستان بدون توجه به علم و نقش قانون گذاران محیط زیست، این استان را به نابودی کشانده است.

صنعت نیشکر محیط زیست خوزستان را نابود می‌کند/ آینده صنعت نیشکر همانند سد گتوند خواهد بودسید حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صنعت نیشکر و تخریب خوزستان اظهار کرد: صنعت نیشکر با سابقه دو دهه فعالیت در خوزستان و مخالفت دانشگاهیان، پژوهشگران و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با شور نمودن قابل توجه رودخانه کارون و ایجاد تالاب پسابی نیشکری بی صدا در حال تخریب استان خوزستان است.

وی تصریح کرد: کاهش کیفیت و کمبود آب، آلوده بودن هوا، باران خاکستری و بوی تعفن نیشکر از نمونه‌های بارز ارمغان فعالیت‌های صنعت نیشکر در خوزستان است.

مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی رودخانه کارون با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مساله محیط زیست که یک مساله کشوری و ملی است و حفاظت از محیط زیست مساله این دولت یا آن دولت، این شخص یا آن شخص نیست تاکید کرد: اگر نگاهی به آمارهای تلخ محیط زیست خوزستان داشته باشیم متوجه ضعف های اجرایی، نداشتن برنامه ریزی مستمر همراه با آینده نگری و شکست سازمان حفاظت محیط زیست در برابر صنعت نیشکر خواهیم شد.

فاضلی ادامه داد: چالش‌های شرکت نیشکر به قدری گریبانگیر مردم خوزستان شده که وضعیت را به طرف بی اعتمادی روانی برای زندگی در این استان سوق داده و اینجاست که جای خالی لزوم توجه دولتمردان به صورت مبرم به وضعیت محیط زیست و کیفیت زندگی مردم خوزستان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت نیشکر به دنبال مانور دادن بروی چالش‌های زیست محیطی دیگر شرکت‌های مخرب محیط زیست است و هم اکنون وقت خود را صرف بررسی چالش‌های زیست محیطی سد گتوند کرده افزود: این صنعت به عنوان مخرب محیط زیست استان خوزستان به جای بررسی اتهامات و ابعاد چالش‌های زیست محیطی دیگرشرکت‌های مخرب، به دنبال پذیرفتن اشتباه خود و راهکاری برای حل چالش‌های زیست محیطی صنعت خود باشد.

مدیر کمیته برگزاری کنفرانس ملی رودخانه کارون با بیان اینکه صنعت نیشکر خود را صنعت سبز تولید کننده اکسیژن از نیشکر و رفع بیکاری و اشتغالزایی معرفی می‌کند افزود: نتیجه فعالیت‌های این صنعت و تخریبات وارده به محیط زیست از جمله شوری آبهای سطحی، و بوی تعفن اهواز و شهرهای اطراف با آنچه معرفی کرده‌اند تناقض دارد، وقتی این همه زمین با سرمایه ملی و انسانی وجود دارد و امکان راه اندازی صنایع با حداقل تخریبات وارده به محیط زیست وجود دارد.چرا این صنعت که با این روند در سال‌های آتی همچون گتوند فاجعه بار خواهد بود؟.


فاضلی تاکید کرد: این صنعت با وجود تخریب و آسیب‌های وارده به محیط زیست و مردم، آیا واقعا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشد؟،این صنعت زهاب‌ها و شوری ناشی از فعالیت خود را در کجا تخلیه می‌کند؟، که پاسخ این سوالات تاکنون از سوی این صنعت بی جواب مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
با سلام

نیشکر در اکثر کشورها کشت میشود تا انجا که من اطلاع دارم پارامترهای محیط زیست در کشت و صنعت ها ی خوزستان رعایت میشود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
با سلام

نیشکر در اکثر کشورها کشت میشود تا انجا که من اطلاع دارم پارامترهای محیط زیست در کشت و صنعت ها ی خوزستان رعایت میشود با تشکر
آخرین اخبار