هفته یازدهم لیگ برتر با دربی سرخابی‌های پایتخت روز جمعه ساعت 15 کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از مدت‌ها انتظار فوتبال‌دوستان به سر رسید استقلال و پرسپولیس روز جمعه بار دیگر رو در روی هم قرار می‌گیرند تا دربی 81 را برگزار کنند.
 
دربی سرخابی‌ها همواره از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده چرا که این دیدار به نوعی ویترین فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.
 
سرخابی‌های پایتخت برخلاف سال‌های گذشته، شرایط نسبتاً خوبی در لیگ پانزدهم دارند به هر حال دربی 81 می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و زیباترین دربی‌های چند وقت اخیر شود در صورتی‌که هر دو تیم فوتبال تهاجمی ارائه دهند.
 
آبی‌پوشان پایتخت تاکنون نتایج خوبی کسب کردند و یا صدرنشین لیگ هستند.
آنها با هدایت مظلومی این فصل تغییر کردند و در نتیجه‌گیری موفق عمل می‌کنند.
 
آن سوی میدان، تیم پرسپولیس با هدایت برانکو زیبا بازی می‌کند، اما در بازی‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی کسب نکرد، این تیم با دو برد اخیرش مقابل سیاه‌جامگان و ملوان نشان داد که می‌تواند علاوه بر ارائه بازی زیبا، نتیجه هم بگیرد.
 
در حال حاضر هر دو تیم استقلال و پرسپولیس وضعیت خوبی دارند و انتظار می‌رود که بازی زیبایشان را در دربی 81 هم تکرار کنند.
 
پرویز مظلومی آمار خوبی مقابل سرخپوشان دارد، وی به علت پیروزی‌هایش در دربی لقب پرویز "سوبله چوبله" از سوی هواداران دارد.
 
وی اعلام کرده بود که می‌خواهد لقب پرویز "چوبله پوبله" هم از آن خود کند، اما به یک باره همه چیز خراب شد استقلال بازی دو بر صفر برنده را با نتیجه 3 بر 2 واگذار کرد تا آرزوهای مظلومی در 10 دقیقه به باد فنا برود.
 
با این وجود مظلومی خاطرات خوبی از دربی‌ها دارد، اما آخرین دربی‌اش را با خاطره تلخ به پایان برد.
 
بر این اساس، وی برای انتقام‌گیری تیمش را جهت برد این بازی ارنج می‌کند.
 
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس تاکنون فقط در یک دربی حضور داشته است، اما از آن یک بازی هم خاطره ‌خوشی دارد برانکو در فصلی که پرسپولیس شرایط مناسبی نداشت هدایت این تیم را برعهده گرفت و توانست با نتیجه یک بر صفر استقلال را شکست دهد.
 
به هر حال پیروزی سرخپوشان در دو دربی رفت و برگشت فصل قبل باعث شده که این تیم از لحاظ روحی و روانی در بهترین وضعیت قرار بگیرد.
 
هادی نوروزی غایب بزرگ دربی 81 است چرا که به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و پرسپولیسی‌ها را تنها گذاشت.
 
کاپیتان فقید پرسپولیس آمار خوبی در دربی‌ها داشت چرا که توانسته بود سه گل بزند اما سکته قلبی امانش نداد و به دربی 81 نرسید.
 
به هر حال پرسپولیسی‌ها بعد از فوت هادی نوروزی از لحاظ روحی و روانی در شرایط خاصی قرار دارند و بازی‌های این تیم تحت تأثیر مرگ کاپیتانشان است.
 
شاگردان برانکو بعد از درگذشت نوروزی مشکی‌پوش شدند و لباس قرمز به تن نمی‌کنند.
 
به طور حتم نبود هادی نوروزی در دربی تأثیر زیادی بر بازی پرسپولیسی‌ها خواهد گذاشت، اما آنها می‌توانند از تأثیرات مثبت این اتفاق استفاده کنند و برای شاد کردن روح هادی، دربی را به سود خود به پایان ببرند.
 
تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای دربی 81 محروم ندارند، اما پرسپولیس اومانیا را به علت مصدومیت ندارد، در آن طرف هم خسرو حیدری پس از پشت‌سر گذاشتن مصدومیت شرایط بازی کردن را پیدا کرده است.
 
به هر حال باید دید دربی 81 جذاب می‌شود یا شاهد یک مساوی دیگر خواهیم بود؟!


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
بسمه تعالی
با سلام و احترام
فوتبال را دوست دارم اما فداکاری و قدرشناسی چیز دیگریست. جمعه هشتم آبان از همه چیز فوتبال صحبت شد. از رنگها از مربیان و بازیکنان زنده یاد. اما هیچکس یابود نوجوان سیزده ساله شهید را بخاطر نیاورد . دیروز روز نوجوان و روز شهادت محمد حسین فهمیده بسیجی سیزده ساله بود. او فهمیده بود و ما هم .... روحش شاد یادش گرامی با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
هادی جان روحت شاد منتظر حرکت تحسین برانگیز هوادارا استقلالم برا شادی روح هادی عزیز
آخرین اخبار