شهادت سه جوان فلسطینی در سرزمین های اشغالی

سه جوان فلسطینی در اراضی اشغالی به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، دو جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یک جوان دیگر در قدس به شهادت رسیدند. این در حالی بود که یک نظامی صهیونیست نیز در درگیری با فلسطینیان در ورودی اردوگاه العروب در الخلیل در کرانه غربی مجروح شد.
 
فارس صرفندی -- گزارشگر العالم -- در این باره گفت: "اینجا شهر الخلیل است. صدای گلوله در منطقه قدیمی این شهر پیچیده است و با هر صدای گلوله ای یا یک فلسطینی به شهادت می رسد و یا یک نفر به صدها مجروح دیگر اضافه می شود".
 
وی افزود: "در ساعت های اخیر دو نفر در منطقه قدس قدیم به شهادت رسیدند. یکی از آنها در نزدیکی حرم بیت المقدس از فاصله ای نزدیک در معرض گلوله صهیونیست ها قرار گرفت و دیگری نیز در نزدیکی خانه خود در خیابان شهدا که شهرک نشینان آن را به یک شهرک در قلب شهر الخلیل برای سکونت خود تبدیل کرده اند، هدف گلوله قرار گرفت."
 
فارس الصرفندی گفت: "این در حالی است که دهها نفر از فلسطینیان نیز به دست نظامیان تل آویو در کرانه غربی رود اردن بازداشت شده اند." شعوان جبارین -- رئیس موسسه الحق -- در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: "شما از عملیات شلیک گلوله به وسیله نظامیان و پلیس اشغالگر سخن می گویید، در حالی که هیچ خطری آنها را تهدید نکرده بود و این دو شهید قبل از شهادت فقط مجروح شده بودند و در حالی که زخمی بودند، صهیونیست ها با ضرب گلوله آنها را به شهادت می رسانند. این همان قتل عمد و اعدام غیر قانونی به حساب می آید.
 
گزارشگر العالم در ادامه گفت: "در حالی که فلسطینیان با قدرت تمام با نظامیان اشغالگر مبارزه می کنند، جامعه جهانی و بان کی مون که به نمایندگی از آنها سخن می گوید از محکومیت اقدامات تجاوز کارانه اسرائیلی ها هیچ سخنی به میان نمی آورد."
 
عادل سماره -- نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی -- در این باره گفت: "هر اظهار نظری که می شود علیه شهدا است و آنها را مقصر می دانند و این غیر عاقلانه و غیر عادلانه است و حتی صهیونیست ها نیز با این لهجه در این باره سخن نمی گویند."
 
فارس الصرفندی افزود: "هنگامی که درگیری ها تمام می شود فلسطینی ها چاره ای جز ادامه مقاومت ندارند. این نبردی است برای بقاء و سلاح فلسطینیان چیزی جز پایداری و سنگ نیست؛ اما سلاح اشغالگران همانا آتش گلوله و سکوت کشورهای عربی و غرب است."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار