از سوی هیئت فلسطینی:

سند جنایات صهیونیست ها تسلیم دیوان لاهه شد

هیئت فلسطینی سندی را درباره اعدام های بدون محاکمه صهیونیست ها به لاهه تسلیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک هیئت فلسطینی به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی جمعه از دادستان دیوان بین المللی کیفری خواست تا درخصوص جنایات جنگی اسرائیل در غزه در سال 2004 تحقیق کند و پرونده ای را درخصوص اعدام های خارج از روال قضایی رژیم صهیونیستی به این دادگاه تسلیم کرد.

فاتو بنسودا دادستان دیوان کیفری بین المللی ژانویه بررسی اولیه ای را آغاز کرد تا مشخص کند آیا این نهاد عناصر لازم را برای آغاز تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در تابستان سال 2014 در اختیار دارد یا خیر.

ریاض مالکی وزیر امور خارجه فلسطین پس از دیدار با بنسودا در لاهه گفت :« سرعت یافتن این روند بسیار اهمیت دارد.»

وی گفت :«اگر اسرائیل فکر کند که از مصونیت برخوردار است ،‌چه چیزی مانع از آن خواهد شد که او قربانیان خود را افزایش ندهد.»

مالکی گفت :« ما امیدواریم دیوان کیفری بین المللی به زودی نتیجه گیری کند پایه محکم و کافی از دلایل را در اختیار دارد تا ثابت کند اسرائیل جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت مرتکب شده است.»

مالکی عضو یک هیئت به ریاست محمود عباس است. این نخستین دیدار بین عباس و بنسودا از زمانی است که تشکیلات خودگردان به عضویت دیوان کیفری بین المللی در آمد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار