کارشناس داوری کشورمان گفت: تصمیم محسن ترکی برای ادامه جریان بازی پس از وقت‌های اضافی به دلیل مصدومیت رحمتی قانونی بود.

سیار:گل پرسپولیس در زمان قانونی زده شدپرویز سیار در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عملکرد محسن ترکی در وقت های اضافه دربی اظهار داشت: اگر داور زودتر از زمان اعلام شده در سوت خود می دمید باید پاسخگوی هواداران و کارشناسان می بود، اما زمانی که محسن ترکی بیشتر از چهار دقیقه اعلام شده به بازی ادامه داد، این موضوع  به مدیریت و تصمیم وی بر می‌گردد و نباید به تصمیم داوری اعتراض کرد.
 
وی افزود:شاید در اوقات تلف شده بازی، جریان دربی متوقف شده است که داور تشخیص داده بازی را بیشتر از اوقات تلف شده ادامه دهد.
 
در متن قانون هم تاکید شده که تعیین پایان بازی با داور است و محسن ترکی قاضی دربی 81 پایتخت با توجه به وقفه این دیدار در اوقات تلف شده، تصمیم گرفت تا بازی را ادامه دهد.
 
سیار ادامه داد:یکی از وظایف داوران رعایت حق تیم‌ها است زمانی که مهدی رحمتی به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد، ترکی وظیفه داشت با در نظر گرفتن یک گل عقب ماندگی سرخ پوشان و مصدومیت رحمتی در آن دقایق بازی را تا پایان اوقات تلف شده در چهار دقیقه وقت اضافه ادامه دهد.
 
سیار در مورد اعتراض کادر فنی و هواداران استقلال گفت: به دلیل اینکه هواداران از قانون داوری اطلاع دقیقی ندارند این اعتراض‌ها و اختلاف سلیقه طبیعی است این موضوع از فنی ترین و عملی ترین مسائل داوری است و به نظر من ترکی به خوبی زمان مسابقه را مدیریت کرد.
 
وی در پایان گفت: اگر داوری به دلیل هجمه و فشار داوران زودتر از زمان اعلام شده، بازی را تمام کند نشانه ترس آن داور بوده و باید پاسخگوی کمک داوران، داور چهارم و تیم‌ها و هواداران آنها باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سیار ، داوری ، ترکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار