جری بنگستون، بعد از گلزنی در مسابقه دیروز به سومین بازیکن خارجی تبدیل شد که در دربی تهران موفق به گلزنی شده است.

بنگستون، سومین گلزن خارجی دربیبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جری بنگستون مهاجم هندوراسی پرسپولیس موفق شد در ثانیه‌های پایانی دربی 81 گل مساوی را برای پرسپولیس به ثمر برساند و به سومین بازیکن خارجی تبدیل شود که در دربی تهران موفق به گلزنی شده است، هر دو گلزن خارجی قبلی دربی هم بازیکن پرسپولیس بودند که به استقلال گل زده‌اند.
 
اولین گلزن خارجی
 
اولین گلزن خارجی دربی، عیسی ترائوره مهاجم اهل کشور مالی پرسپولیس بود که در سالهای 83-1382 عضو این تیم بوده ترائوره در دربی 55 که استقلال توانست با هدایت امیر قلعه نویی، دو بر یک پرسپولیس را شکست دهد، تک گل پرسپولیس را در دقیقه 70 به ثمر رساند.
 
ترائوره در مجموع در 20 مسابقه برای پرسپولیس به میدان رفت و سه گل هم به ثمر رساند که یکی از آنها به استقلال بود.
 
ترائوره بعد از رفتن از پرسپولیس،در ایران برای تیمهای پاس، سایپا، راه آهن، صنعت نفت و برق شیراز بازی کرد و تا سال 1391 در ایران بود.
 
دومین گلزن خارجی
 
دومین گلزن خارجی دربی‌ها، ایمون زائد مهاجم مصری پرسپولیس بود که با سه گلی که در دربی معروف 74 زد، تاریخ سازی کرد و در نزد هواداران پرسپولیس محبوبیت زیادی پیدا کرد.
 
در این دربی معروف، استقلال به هدایت پرویز مظلومی و با گلهای میلاد میداودی و فریدون زندی از پرسپولیس پیش افتاد و مظلومی در آستانه پنجمین پیروزی‌اش در داربی قرار گرفت.
 
با اخراج مهرداد اولادی از پرسپولیس و ده نفره شدن  این تیم، هر باخت پرسپولیس را قبول کرده بودند اما با ورود ایمون زائد به زمین، ورق برگشت و این بازیکن در دقایق 82و 83و90 موفق شد سه باز دروازه استقلال را باز کند تا یکی از به یاد ماندنی‌ترین دربی‌های تاریخ، رقم بخورد، زائد با این سه گل به دومین گلزن خارجی دربی و همچنین به دومین بازیکن بعد از همایون بهزادی تبدیل شد که توانسته در دربی هت‌تریک کند.
 
زائد پس دو بار دیگر و برابر تیمهای الشباب امارات در لیگ قهرمانان آسیا و راه آهن در لیگ برتر توانست هت‌تریک کند و به همین دلیل هواداران پرسپولیس به او لقب آقای هت‌تریک داده بودند.
 
زاید در مجموع 19 بازی برای پرسپولیس انجام داد و 12 گل به ثمر رساند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بنسون ، دربی ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار