استاندار همدان از واریز 250 میلیارد تومان اعتبار ملی به حساب خزانه استان برای اجرای طرح های نیمه تمام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی استان گفت: این اعتبار جدای از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان است؛ اعتبارات این سفر هم در آینده ای نزدیک به استان داده می شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت توزیع این اعتبار به طرح های نیمه تمام و رو به پایان استان است، اظهار داشت: این اعتبارات می تواند بسیاری از گره های اجرایی استان را برطرف کند و طرح ها نیمه کاره را در مدت کمتری به بهره برداری برسانیم.

وی با انتقاد از بانک های استان در پرداخت تسهیلات وام ازدواج و ساماندهی جوانان ابراز داشت: بر اساس سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان قرار است بانک های استان 1200 میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی و بخش کارآفرینی استان پرداخت کند.

نیکبخت، خواستار معرفی طرح های نیمه کاره استان برای معرفی به بخش خصوصی و اجرای طرح های مشارکتی شد و تصریح کرد: این طرح ها بر اساس قانون خصوصی سازی به بخش خصوصی برای اجرا، بهره برداری و یا مشارکت از طریق انتشار عمومی اعلام می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این نشست گفت: اعتبارات دولتی جوابگوی اعتبارات عمرانی نیست و باید با توجه به تحریم ها و کاهش اعتبارات پول و سرمایه بخش دولتی این طرح ها به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

شهرام طهماسبی با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای طرح های عمرانی موجب یک و نیم تا دو برابری آنها می شود، افزود: هم اکنون در کشور 480 هزار میلیارد تومان طرح نیمه کاره از دولت قبل داریم که با اختصاص متوسط سالانه 23 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در کشور و ثابت ماندن قیمت ها حداقل بیست سال زمان برای اجرای آنها زمان داریم.

وی بر تاکید مقام معظم رهبری بر بحث خصوصی سازی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کشور بر اجرای خصوصی سازی با تکیه بر مشارکت مردمی توجه ویژه ای شده است.

طهماسبی، خصوی سازی را نه یک الزام بلکه یک ضرورت برای خروج از وضعیت اقتصادی و اجرای طرح های عمرانی دانست و گفت: طرح ها در بخش نظامی، امنیتی و حاکمیتی خصوصی سازی را اجرا نمی کنیم و در سایر طرح ها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیازمند به اجرای طرح خصوصی سازی به عنوان یک فرصت طلایی هستیم.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: همدان ، اختصاص ، اعتبار ، ملی ، خزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.