گل آفرین طاهری پگاه که در 6 سالگی زادگاهش روستای حیران در استان همدان رو ترک کرده بود در 77 سالگی به آغوش گرم خانواده برگشت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نقطه آغاز این داستان جذاب و هیجان ‌انگیز از سال 1324 با مهاجرت و به نوعی فرار از دست آزارهای نامادری آغاز می شود ، اما حالا این خانم 77 ساله پس از سال ها دوری از زادگاهش ، به آغوش گرم خانواده اش برگشته است .

در کودکی برادرش عنایت که دیگر تاب دیدن کتک خوردن گل آفرین را نداشته با بستن یک قرص نان به کمر خواهرش و گذاشتن مقداری پول در دستش او را راهی تهران می کند و دو خانم درحالیکه گل آفرین در خیابان ها سرگردان بوده به او پناه می دهند.

یکی از این خانمها که متاهل بوده گل آفرین را به خانه اش می برد و او را بزرگ می کند و وقتی هر دوی این زوج تهرانی بر اثر بیماری و کهولت سن از دنیا می روند گل آفرین بار دیگر تنها می شود.

پس از فوت آنها او به حسینیه ای می رود و کار در حسینیه را با ظرف شستن و آشپزی آغاز می کند و کارهایی که شاید برای یک دختربچه سخت بود اما در مامن امن امام حسین (ع) بودن کار را برای او آسان می کرد.

گل آفرین در تهران ازدواج می کند و حاصل ازدواج آنها یک دختر و یک پسر است .

تا پارسال گل آفرین حتی نام فامیل خود را نمی دانست اما با پیگیری های پسرش کارت ملی اش صادر و از فامیلی خود آگاه می شود.

و سرانجام در یک مراسم عزاداری آنها متوجه می شوند که یکی از دوستان هیئتی در همدان زندگی می کند و با پرس و جو و پیگیری های این دوست ، گل آفرین بالاخره خانواده اش را پیدا می کند.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، بازگشت ، بانو ، آغوش ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.