قناعتی: لزوم برخورد های جدی مسئولان در سقوط جرثقیل

عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: در مبحث 12 مقررات ملی ساختمان حضور مهندسی ایمنی و سلامت تأکید شد از این رو از مسئولان ذیربط درخواست می کنیم تا برخورد جدی با متخلفین داشته باشند.

قناعتی: عدم حضور مهندسی ایمنی و سلامت در پروژه های شهری/ لزوم برخورد های جدی مسئولان در سقوط جرثقیلابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تکرار حادثه سقوط جرثقیل و فوت یک شهروند اظهار کرد: مجریان امر نسبت به اجرای قوانین سهل‌ انگار هستند و متاسفانه مجریان امر در کارهای عمرانی و ساخت و ساز به دنبال منافع بوده و اجرای قوانین را ضرر محسوب می‌کنند.

وی افزود: در تبصره  12 مقررات ملی ساختمان نسبت به مهندس ایمنی و سلامت در پروژه‌های عمرانی تاکید شده که متأسفانه در پروژه‌های شهری، مهندسی ایمنی و سلامت وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به اهمیت وجود مهندس ایمنی در پروژه‌های شهری تاکید کرد:سقوط داربست ریزش گود و سقوط جرثقیل ازجمله خطرهای مهمی برای جان شهروندان محسوب می‌شود که باید مهندس ایمنی با کنترل این عوامل مانع از بروز آن شود و یا بررسی شود که در صورت هشدار مهندس ایمنی ،کوتاهی از سوی پیمانکار بوده است یا نه؟
 
عضو پارلمان شهری ادامه داد: تا چه زمانی باید شاهد مشکل اجرای قوانین باشیم ؟
 
قناعتی تأکید کرد: متأسفانه هر شخصی در حوزه ساخت‌وساز ورود کرده در صورتی که تعداد  بی شماری مهندس فاقد شغل جویای کار هستند که با به کارگیری آن ها و رفع کمبود ها در نهایت  شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود، از این‌رو درخواست می کنم تا مسئولان برخورد جدی در این موضوع داشته باشند تا زمینه توقف عدم اجرای قانون از سوی قانون گریزان فراهم شود.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار