اولین جلسه کمیته کارشناسی توسعه روابط بانک و بیمه ایران - برزیل برگزار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هدف این کمیته که مسئولیت آن با نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانک توسعه صادرات ایران واگذار شده، ارتقای حجم مبادلات اقتصادی فی مابین ایران و برزیل به پنج میلیارد دلار است.

حسین عیوضلو، عضوهیات مدیره بانک توسعه صادرات در این نشست ضمن استراتژیک خواندن موقعیت دو کشور برزیل و ایران در مناطق جغرافیایی خود گفت: همچنان که ایران نقش محوری در منطقه خود را برعهده دارد، کشور برزیل نیز نقش کلیدی در آمریکای لاتین ایفا می‌کند و بر این اساس می‌توانیم مبنای همکاری‌های مشترک در حوزه بانکی را تعریف کنیم.

وی با اشاره به زمینه همکاری‌های مشترک بین بانکی و شرکت‌های نفتی موفق برزیلی درگذشته با بانک توسعه صادرات افزود: تا زمان برگزاری اجلاس مشترک بین دو کشور گروه‌های کاری در سه حوزه ارتباطات مشترک بانکی درسطح کارگزاری، گروه کارشناسی خطوط اعتباری فاینانس و گروه بررسی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ابزارهای تامین مالی می‌توانند به بررسی راهکارها و تبادل اطلاعات بپردازند.

وی تصریح کرد: ما موظف هستیم گزارش کار نتایج این کمیته مشترک را به وزیران دو کشور ارائه دهیم تا بتوانیم زمینه‌ساز تحرک بخشی هرچه سریع‌تر عرصه فعالیت تجاری بین دو کشور باشیم.

به گفته عیوضلو در حال حاضر حجم مبادلات تجاری بین ایران و برزیل 40 میلیون دلار است که از نظر مسئولان اقتصادی دو کشور کافی نبوده و امکان ارتقای آن وجود دارد.

نمایندگان هیات برزیل ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد روابط بین بانکی میان دو کشور پس از لغو تحریم‌ها برقراری سامانه سوییفت را برای مبادلات پولی و مالی ضروری دانستند.

در این نشست از طرف برزیل وزیر توسعه، صنعت و تجارت و نمایندگانی از وزارت کشور، بانک مرکزی، بانک "دوبرزیل" و بانک BNDES و همچنین نمایندگانی از بانک‌های کشاورزی، پاسارگاد، پارسیان و بانک مرکزی ایران حضور داشتد که به تبادل نظر در حوزه چگونگی آغاز مجدد روابط بانکی به گفت‌و‌گو پرداختند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.