نشریه فارن پالسی نوشت: رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالسی در گزارشی به قلم دیوید روتکوپ نوشت :باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا -- روز جمعه دستور اعزام نیروهای آمریکایی به جنگِ داخل سوریه را صادر کرد. این چیزی نیست که جاش ارنست -- سخنگوی کاخ سفید -- در تشریح تصمیم در خصوص اعزام حدود 50 نیروی عملیات ویژه آمریکایی به سوریه برای ایفای نقش مستشاری، آموزش و کمک در سوریه بیان کرد، اما واقعیت است.

در این گزارش آمده است: اگر رئیس جمهور روسیه وارد جنگ داخلی در سوریه نمی شد، آمریکا احساس نمی کرد که مجبور است سرانجام حمایت خود را از متحدان مخالف اسد -- رئیس جمهور سوریه -- و گروه تروریستی داعش تقویت کند.  

این گزارش افزود: چگونه می توانیم به چنین چیزی پی ببریم؟ سه سال گذشته می تواند به ما در درک این مسئله کمک کند. در آن سال ها مشاوران ارشد امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا نتوانستند او را متقاعد کنند اقدامی قاطعانه تر را برای جلوگیری از ناآرامی ها در سوریه انجام دهد؛ ناآرامی هایی که زمینه ساز شورشی گسترده شد و نه تنها ظهور خطرناک ترین افراطیون را در جهان درپی داشت، بلکه سیل آوارگان به اروپا و کشورهای همسایه در خاورمیانه را نیز به همراه آورد.
 
در گزارش فارن پالسی آمده است: مداخله پوتین – رئیس جمهور روسیه -- در جنگ داخلی سوریه باعث تغییر موازنه قدرت در این کشور شده است. اقدامات روسیه در سوریه نه تنها باعث تقویت رژیم اسد شد بلکه پیامی را نیز برای مخالفان اسد ارسال کرد مبنی بر اینکه ممکن است هدف حملات نظامی شدیدتری در مقایسه با حملات افراطیون داعش قرار گیرند که آمریکا و متحدانش ظاهرا در تلاش برای شکست آنها هستند.

این گزارش مدعی است: روس ها اعلام کردند هدف از حملات آنها داعش است؛ اما حملات اولیه روسیه نشان داد هدف اصلی مسکو محافظت از مرد مورد حمایت آنها در دمشق است. انگیزهای طولانی مدت پوتین در سوریه همچنان برای خیلی ها در واشنگتن جای تردید دارد. آنها این تصور را ندارند که پوتین به دنبال تغییر شکل این کشور یا انجام دادن اقدامی است که مداخله روسیه را به باتلاقی خطرناک برای او تبدیل کند. به طور ساده می توان گفت پوتین تلاش می کند اطمینان یابد رژیمی که در پایتخت سوریه است برایش قابل قبول باشد. این بدین معنی است که اسد باید برسر قدرت باقی بماند، یا اینکه در انتخاب جانشین خود حق رای داشته باشد. همه داستان این است. اگر مابقی کشور متلاشی شود و سیل آوارگان به سمت اروپا سرازیر شود، اینها همه می تواند به سود پوتین باشد.
 
این گزارش افزود: تصمیم آمریکا به اعزام نیروهای ویژه این کشور به سوریه می تواند هدفی سیاسی را دنبال کند. زیرا اقدام واشینگتن می تواند نوعی واکنش به مداخله روسیه در جنگ داخلی سوریه باشد و همچنین می تواند نوعی واکنش به نگرانی ها در این خصوص باشد که چرا تلاش های دولت آمریکا در زمینه آموزش مخالفان سوری تاکنون موفق نبوده است. این اقدام دولت آمریکا پیامی برای روس هاست است مبنی بر اینکه درگیری در سوریه ممکن است برای آنها دشوارتر شود.

در پایان گزارش آمده است: تصمیم کاخ سفید می تواند به پیشبرد گفتگوهای سیاسی درباره آینده سوریه کمک کند. جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- تلاش هایی جدی را در این جبهه آغاز کرده است؛ اما برای دستیابی به پیشرفت واقعی در این زمینه، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا  کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار