برای اینکه در دوران نوجوانی دخترمان ، به او نزدیک تر بمانیم ، باید در کنار او و با او تغییر کنیم.

مجید ابهری، آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مادران به همراه  دختران در حال رشد خودشان را نیز تغیر دهند اظهار کرد : این بدان معناست که والدین باید روش های مقتدرانه را کنار بگذارند و رفتاری دوستانه تر در قبال دخترشان در پیش بگیرند، به آنها ازادی بیشتری داده و مسئولیت های جدیدی را به انها واگذار کنند.

وی در خصوص خشم دختران در دوران نوجوانی تصریح کرد : مادر مدیر و دانا ، خشم دخترش را در این مرحله از زندگی ، به حساب در حال رشد بودن او می گذارد و تا آنجا که امکان دارد باید خشم او را با ترک کردن صحنه، سکوت و یا حتی گاهی با اجازه دادن دختر برای فریاد زدن، کنترل کند.

این آسیب شناس ادامه داد: مادر یک دختر جوان، می تواند اعتماد و اطمینان وی را نسبت به خود بیشتر کند و برای رسیدن به این امر ، لازم است که سرنخ های احساسی و عاطفی او را پیدا کند.

ابهری با بیان اینکه دختران نوجوان در این سنین با یک به هم ریختگی درونی و بیرونی رو به رو هستند، گفت: وقتی دختر نوجوان عصبانی می شود ، نه تنها با آشوب هورمون ها و احساس هایش رو به روست، بلکه احساس بی ارزشی می کند بنابراین مادری که به فرزندش اعتماد دارد و او را میشناسد ، رفتارهای دخترش را درک کرده و در این دوران با او همراه می شود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار