سمینار آموزشی قوانین و مقررات شوارهای اسلامی با قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی در این سمینار که با حضور سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزرات کشور و اعضای شوارهای اسلامی، رواسای شوارهای اسلامی بخش ها، و شهرستانها و نمایندگان فرمانداری ها در کمیته های انطباق شهرداران استان در ارومیه برگزار شد گفت:هدف از برگزاری این سمینار آموزشی افزایش سطح آگاهی اعضای شوراهای اسلامی از وظایف و حدود اختیارات خود در قانون و ارتقاء شاخص های عملکردی این شوراها است.

سیف الله مطلبی با اشاره به فعالیت بیش از 5861 عضو اصلی در شورای اسلامی شهرهای استان افزود:با تعامل و همکاری خوبی که میان شوراهای اسلامی شهرهاو روستاها با مسئولین اجرایی است تاکنون مشکل خاصی در تصویب و اجرای قوانین پیش نیامده است.

وی ادامه داد:از شورع دوره چهارم فعالیت شوراهای اسلامی تنها عضویت 5 عضو سلب شده است که نشان از آشنایی اعضای شوراهای اسلامی با قوانین دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و موانع فعالیت شوراهای اسلامی در استان اظهار داشت:بحث نظارت ها بر فعالیت شهرداری ها،دو قطبی شدن شوراها، کیفیت پایین برخی از مصوبات، بودجه شوراها و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی در شهرداری ها استان از جمله مشکلاتی است که نیازمند اهتمام و توجه شوراها، شهرداران و مدیران اجرایی ملّی و منطقه ای دارد.

ممنوعیت ها و محدودیت های شوراها، بودجه و امور مالی شهرداری ها، درآمد پایدار شهرداری ها و آشنایی با قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی از عناوین دوره های آموزشی در این سمینار یک روزه است


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.