رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر آخرین گزارش عملیات امدادگران در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.

سیل در اصفهان هم قربانی گرفت/ امدادرسانی به 12 هزار و 900 نفربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ناصر چرخساز با اشاره به جزئیات امداد رسانی در استان های سیل زده اظهار کرد:  طی 6 روز اخیر تا ساعت8:30 امروز (یکشنبه )تعداد 21 استان آذربایجان شرقی ،ایلام، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان، خوزستان، کهگیلویه، همدان، قزوین و گیلان ،زنجان ، فارس ، چهارمحال ، اصفهان ، تهران ، مرکزی ، بوشهر ،سمنان، اردبیل ،مازندران وقم و همچنین 71 شهرستان دچار سیل و آبگرفتگی شدید شدند. 
  
وی در ادامه با بیان اینکه در پی بارش های اخیر 144 روستا ، شهر و مناطق عشایر نشین آسیب دیدند ، افزود: تاکنون به 12 هزار و 900 نفر امدادرسانی شده و  به 1000 نفر اسکان اضطراری داده شده است. 

 رئیس سازمان امداد و نجات گفت : در پی وقوع سیلاب های اخیر  سه نفر در استان ایلام ، سه نفر در استان لرستان و دو نفر در کرمانشاه و یک نفر در اصفهان جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه افزود:آخرین فرد فوت شده در استان اصفهان ، خانمی 45 ساله ساکن روستای چاه ملک واقع در شهرستان خور و بیابانک بوده که پس از آبگرفتگی منزل دچار برق گرفتگی شد و فوت کرد.

چرخساز با اشاره به تخلیه آب از 900 واحد مسکونی تصریح کرد: بر اثر وقوع سیلاب در استان های یاد شده ، 9 تن مصدوم شدند و 33 نفر نیز به مناطق امن انتقال یافتند.

وی تصریح کرد:طی عملیات های یاد شده ،از 330  تیم عملیاتی (1400 نفر) ، 225 خودروی عملیاتی و 110 دستگاه موتور پمپ و لجنکش به کارگیری شده است.

چرخساز خاطر نشان کرد: در پی عملیات های یاد شده ، 900 کیلوگرم اقلام امدادی طی 12 سورتی و 4 ساعت پرواز در کوهدشت صورت گرفت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.