مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در 5 ماه نخست امسال شرکت‌های حمل و نقل در اردبیل اقدام به جابه‌جایی 931 هزار و 85 نفر مسافر در سطح استان کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی در جلسه بررسی عملکرد شرکت‌های حمل و نقل در استان اردبیل اظهار داشت:‌ در حال حاضر 133 شرکت حمل و نقل اعم از مسافر و کالا در سطح استان اردبیل فعالیت کرده و اقدام به جابه‌جایی مسافر و بار می‌کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد شرکت حمل و نقل در استان 46 مورد در حوزه حمل مسافر فعالیت می‌کنند، افزود: 87 شرکت نیز در حوزه حمل و نقل کالا فعال هستند که 23 مورد مربوط به حمل سیمان و 64 مورد نیز در رابطه با حمل سایر کلاها در سطح استان فعالیت می‌کنند.

رحمتی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه حمل و نقل مسافر در استان بیان کرد:‌ از 46 شرکت فعال در این حوزه 18 شرکت در مرکز استان فعال بوده که با توجه به انجام 123 هزار و 458 سفر در استان این شرکت‌ها اقدام به جابه‌جایی 931 هزار و 85 نفر مسافر در سطح استان کرده‌اند که تعداد این جابه‌جایی‌ها در مقایسه با 5 ماه سال گذشته بیش از 10 درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش 8 درصدی تعداد ناوگان حمل و نقل کالا در استان اردبیل در 5 ماهه امسال خبر داد و گفت:‌ در این مدت 137 هزار و 478 دستگاه ناوگان در استان فعال شده است که محصولاتی همچون سیمان، گندم، آب معدنی، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، دام سبک، هندوانه و یونجه را حمل کرده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی محصولات تولیدی در استان از جمله محصول گندم نسبت به سال‌های گذشته با افزایش مواجه بوده به همین دلیل برای حمل این تولیدات و محصولات نیز ناوگان بیشتری در استان بکارگیری شده که این امر دلیلی بر افزایش حمل و نقل کالا در استان شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.