مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از تاكید بر كیفیت گرایی آثار این بخش خبر داد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ستاد اطلاع رسانی این جشنواره، امیرحسین شفیعی، مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت گفت: سعی خواهیم كرد در اجرای نهایی آثار كه از سوم تا ششم آذرماه در تهران است آثاری تولید شود كه تا سالها برای تئاتر مقاومت به یادگار بماند. پدران ما هشت سال با دستهای خالی مقابل دشمن ایستادگی كردند و امروز ما موظفیم با دستهای پر از آن حماسه‌ ها هنر خلق كنیم و جانفشانی‌هایشان در دوران دفاع مقدس را ماندگار كنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت منطقه باید به تعریف واژه مقاومت نگاهی دوباره بیندازیم. امروز با اتفاقاتی كه در خاورمیانه افتاده دایره مقاومت بسیار گسترده‌تر شده و ما در تمام بخش‌هایش سرمایه‌گذاری می‌كنیم و هنرمندان در تمامی بخش ها فعال هستند.

مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با بیان اینكه در جشنواره مقاومت امسال فقط به موضوع هشت سال دفاع مقدس پرداخته نمی شود بیان كرد: اگرچه بخش مهمی از آثار به این موضوع خواهند پرداخت اما ما امسال فلسطین را در اولویت تولید داریم. كارهایی در مورد داعش هم خواهیم داشت و یكی از جبهه‌های مقاومتی كه تشكیل شده مقابل داعش است و باید در این حوزه اثر تولید كنیم و با دست پر آنها را اجرا كنیم. سعی كردیم در تمام مواردی كه بحث اصلی جامعه جهانی و خاورمیانه را تشكیل می‌دهد كار تولید كنیم. البته آثار خلاقانه با كیفیت بالا كه از نظر اندیشه و محتوایی به جشنواره مقاومت نزدیك باشند، مدنظرمان است.

دادن اجرای عمومی به تئاتر خیابانی در شهرستان‌ها اتفاق مهم دیگری است كه جشنواره تئاتر مقاومت امسال خواهد افتاد. 

شفیعی در این باره گفت: همانطوری كه می‌دانید جشنواره‌ها به یك یا دو اجرا می‌پردازند و تمام می شوند اما جشنواره مقاومت در بحث تئاتر خیابانی این فرصت را برای هنرمندان ایجاد كرده كه آثارشان نه در دل جشنواره، بلكه در شهر خودشان و برای همشهری‌هایشان اجرا كنند. این نگاه ویژه در بخش خیابانی می‌تواند مورد بهره برداری بقیه جشنواره‌ ها هم قرار بگیرد. 

وی در پایان خاطرنشان كرد: شهرستانها هم باید با بحث ایثار و مقاومت آشنا شوند. امروزه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق نصب یك بنر و نمایشگاه به نسل جوان منتقل نمی شود بلكه فعالیت و رویدادهایی مثل تئاتر مقاومت این فرهنگ را به جوانان و جامعه انتقال می دهند. جشنواره مقاومت فقط یك جشنواره نیست بلكه رویدادی است كه نمایش‌های یك سال یا شش ماه كشور را برنامه ربزی می كند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار