رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت :در قبال پول گاز وارداتی از ترکمنستان کالای ایرانی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛پورعمران  رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران گفت:در پی نشستی که در وزارت نفت با محمد تقی امانپور،مشاور وزیر نفت و نماینده ویژه وزیر در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی برگزار شد برنامه منظمی از مرداد پارسال آغاز شده تا همه راهکارها و روش‌های موثری که افزایش مبادلات بین دو کشور ایران و ترکمنستان را امکانپذیر می‌کند شناسایی و عملیاتی شود.

پورعمران با اشاره به توافق انجام شده بین ایران و ترکمنستان در زمینه تهاتر گاز با کالا افزود: قرار است بخشی از پول گاز وارداتی ایران از ترکمنستان به صورت کالا به این کشور صادر و پرداخت گردد .

وی با اشاره به این‌ که ایران سالانه حجم بسیار زیادی از گاز ترکمنستان را خریداری می نماید،افزود:قرار شد تا ایران در قبال بخشی از پول گاز وارداتی از ترکمنستان به این کشور کالا و همچنین خدمات فنی و مهندسی و یا سرمایه گذاری مشترک انجام دهد که این فرصت بسیار خوبی را به شرکت های مازندرانی ایجاد می نماید.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران افزود: در حال حاضر انتظار داریم فعالان و تجار صادرکننده خدمات و محصول به کشور ترکمنستان با دریافت تکمیلی از این سازمان زمینه افزایش صادرات را فراهم آوریم .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.