مطابق قانون بودجه سال 94 آب بهای مشترکین روستایی استان مازندران همزمان با سراسر کشور تغییر یافته و این تعرفه از اول مهر ماه سالجاری اعمال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛جلسه توجیهی تعرفه جدید آب بهاء و حق انشعاب آب شرب روستایی با حضور مدیران ادارات مشترکین و اپراتورهای رایانه شهرستانها در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران برگزار شد.

 مدیر عامل آبفار استان با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح تعرفه، نظارت دقیق بر قرائت کنتور و تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: با اجرای تعرفه جدید آب بهاء برابر بند (ج) تبصره 8 قانون بودجه 94 تعرفه آب شرب روستایی معادل 50 درصد تعرفه آب شرب شهری است که با اجرای این تعرفه تقریبا 20 درصد قیمت تمام شده آب شرب از مشترکین دریافت می شود .

مهندس مجید عبدالهی از تمامی پرسنل خواست تا با متانت و احترام با دلایل مستند و مستدل پاسخگوی سوالات احتمالی مشترکین در خصوص تغییر آب بهاء در تعرفه جدید باشند و به آنها راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

وی همچنین از مشترکین آب روستایی درخواست کرد ضمن رعایت الگوی مصرف آب و پرداخت به موقع آب بهاء شرکت را در ارایه خدمات مطلوبتر یاری رسانند.

در ادامه مدیر امور خدمات مشترکین و درآمد شرکت با تبیین و تشریح دقیق جزییات و تبصره های مرتبط تعرفه جدید افزود: حداکثر افزایش آب بهاء در تعرفه جدید برای بیش از 70 درصد مشترکین آب شرب روستایی که مصرف ماهانه آنها کمتر از 20 متر مکعب باشد 1300 تومان است.

مهندس عیسی یزدانی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیش از 55 درصد مشترکین الگوی مصرف ماهانه معادل 15 متر مکعب در ماه را رعایت می کنند حداکثر افزایش ماهانه آب بهاء برای آنان 800 تومان می باشد.

وی با استناد به مفاد بند 8 مصوبه ستاد هدفمند سازی یارانه ها اظهار داشت: در تعرفه جدید به ازای هر واحد ماهانه مبلغ هزار تومان آبونمان هم دریافت می شود .

مهندس یزدانی حق انشعاب هر واحد خانگی روستایی را در تعرفه جدید معادل 50 درصد حق انشعاب مشترکین شهری بیان کرد و افزود: با اجرای تعرفه جدید سهم آب بهای روستایی در سبد هزینه هر خانوار کمتر از 3 دهم درصد می باشد د رحالیکه سهم هزینه هر یک از سایر حاملهای انرژی بیش از سه درصد است.

گفتنی است شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در حال حاضر 1570 روستا با 382 هزار مشترک در 22 شهرستان را تحت پوشش دارد که بیش از 85 درصد مشترکین خانگی و بقیه غیر خانگی هستند.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.