اكنون نوبت تشريح دوران پساتحريم براي مردم است تا آنها بدانند در روزگاري كه فقط خبر تحريم شدن بخش‌هاي مختلف كشور از بانك‌ها تا كشتي راني و... را مي‌شنيدند و صبوري مي‌كردند امروز بايد اخبار ديگري را بشنوند كه ديگر تلخ نيست و شيرين است و آن هم خبرلغو تحريم‌ها.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت يازدهم در بدو آغاز فعاليت‌هايش وعده رفع تحريم‌ها كه بخشي از آن ناشي از سوء‌مديريت دولتمردان قبل خود بود را به مردم داده بود كه در ادامه تحقق وعده‌هايش در تمام عرصه‌ها اكنون نويد خداحافظي با تحريم‌ها را مي‌دهد. البته برخي دوست ندارند تا لبخند را بر لبان ملت ببينند كه همان كاسبان تحريم هستند. بايد توجه داشت لغو تحريم‌ها يك بخش ماجراست و بايد براي پس از آن هم برنامه‌ريزي كرد

چنانكه ديروز معاون اول رئيس‌جمهور گفت: عده‌اي اميد به مردم را نشانه مي‌گيرند و مي‌خواهند دل مردم را خالي كنند و بگويند قرار نيست اتفاق خاصي بيفتد اما مطمئن باشيد خيلي اتفاقات در كشور خواهد افتاد.

اسحاق جهانگيري اظهار كرد: امروز شرايط اميدواركننده‌اي به وجود آمده است اما عده‌اي آگاهانه يا ناآگاهانه اين شرايط اميدواركننده را نمي‌بينند، اميد مردم را نشانه مي‌گيرند و مي‌خواهند دل مردم را خالي كنند و بگويند قرار نيست اتفاق خاصي بيفتد اما مطمئن باشيد خيلي اتفاقات در كشور خواهد افتاد و خواهيم ديد.

وي ادامه داد: دولت مصمم به ايجاد شرايط جديدي بر كشور است. سيستم بانكي از بحران عبور خواهد كرد و بازار سرمايه مشكلات را از پيش‌رو برمي‌دارد. براي همه اينها برنامه‌ريزي و فكر شده و اميدواريم در سال آينده بتوانيم تحولي به وجود بياوريم.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه دولت خود را براي شرايط پساتحريم آماده مي‌كند و در حال برنامه‌ريزي جدي است، افزود: غربي‌ها و سرمايه‌گذاران خارجي به‌شدت به ايران هجوم مي‌آورند و منابع خارجي و منابع خودمان كه بلوكه شده بود وارد كشور مي‌شود.

اين مهم است كه از منابع براي شكوفايي كشور استفاده كنيم و بخش خصوصي هم بايد پاي كار بيايد. جهانگيري اضافه كرد: بخش خصوصي به دنبال سود است و بايد به سودش برسد. بخش خصوصي محيط امن مي‌خواهد و بايد محيط امن برايش فراهم شود. مگر يك كشور كه چند ميليون جوان بيكار دارد حق دارد كه شرايط را براي سرمايه‌گذاران و ايجاد شغل جوانان فراهم نكند؟ دولت مصمم به ايجاد اين شرايط است.

بخش خصوصي هم مصمم است در پساتحريم سرمايه‌گذاري‌هاي جدي انجام دهد. وي با اشاره به افزايش توليدات گاز در كشور تاكيد كرد: ما از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در پارس جنوبي استقبال مي‌كنيم و دولت حتما از هر سرمايه‌گذار ايراني در هر فصلي و در هر فعاليت اقتصادي قانوني حمايت خواهد كرد. پتروشيمي از مهم‌ترين بخش‌هاست و ما بايد به مهم‌ترين قطب صادرات پتروشيمي دنيا تبديل شويم. ما بايد حتما بتوانيم سهم خودمان را در اين بخش برداشت كنيم.

 دوران سختي مي‌گذرانيم

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه يادآور شد: در حال حاضر دوران سختي را پشت سر مي‌گذاريم. غربي‌ها به ناحق و ظالمانه تحريم‌هايي را عليه ما وضع كرده‌اند البته توافق خوبي انجام گرفت كه بر اساس آن تحريم‌ها بايد تا هفته‌هاي آينده و حداكثر تا يك ماه آينده لغو و از پيش‌روي ملت ايران برداشته شود. جهانگيري ادامه داد: ما دو برنامه داريم كه يكي از اين برنامه‌ها كوتاه‌مدت و براي امسال است. براي واحدهاي توليدي بر اثر تحريم‌ها شرايط اقتصادي نامناسبي به وجود آمده بود كه دچار ركود يا استفاده كم از ظرفيت‌ها شده بودند. بايد با اين برنامه كوتاه‌مدت دوباره اين واحدها را راه‌اندازي كنيم. وي همچنين خاطرنشان كرد: در سال 94 شرايط سختي به ما تحميل شد.

ما پارسال نفت را بشكه‌اي 100 دلار مي‌فروختيم اما امسال 43 دلار مي‌فروشيم. اين اتفاق در اقتصاد همه كشورهاي نفت‌خيز اثر جدي گذاشته است. بحمدا... تا الان با تدابيري كه داشتيم نگذاشتيم ثبات اقتصادي كشور دوباره به هم بريزد و شاهد تغييرات عمده در نرخ ارز يا روند صعودي تورم باشيم. با وجود اينكه تحريم‌هاي عمده هنوز باقي است از جمله تحريم‌هاي بانكي و فروش نفت.

معاون اول رئيس‌جمهور اضافه كرد: در برخي واحدهاي توليدي مقداري كندي فروش در توليدشان تاثير گذاشته است كه اميدواريم با برنامه كوتاه‌مدتي كه داريم اين روند را اصلاح كنيم و چرخ توليد به خوبي بچرخد.



منبع: آرمان

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.