رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان از پوشش رسانه‌ای مراسم این روز توسط 3100 خبرنگار داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه) به منظور تشریح مراسم روز 13 ابان برگزار شد، اظهارداشت: مراسم بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مقابل لانه جاسوسی آغاز می‌شود.

** 3100 خبرنگار مراسم یوم‌الله 13 آبان را پوشش می‌دهند

وی در ادامه افزود: بالغ بر 3100خبرنگار، تصویربردار و عکاس خبری مراسم باشکوه 13 آبان امسال را در تهران و سایر استانهای کشور پوشش می‌دهند که 106 نفر از این عوامل رسانه‌ای، از رسانه‌های خارجی برای پوشش این مراسم به ایران سفر خواهند  کرد.

کاشانی‌پور اضافه کرد: از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما، شبکه‌های خارجی از جمله CCTV چین، CNN آمریکا، TRT ترکیه، ZDF آلمان، روزنامه لس‌آنجلس تایمز و نیویورک‌تایمز، تلویزیون دوبی، خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا و خبرگزاری EFE اسپانیا و ... برای پوشش خبری مراسم 13 آبان امسال حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم 13 آبان با بیان اینکه پیام روشن یوم‌الله 13 آبان، تاکید بر استکبارستیزی ملت ایران براساس آموزه‌های الهی و عقلانیت است، ادامه داد: استمرار استکبارستیزی تا محو مستکبران عالم، آمادگی برای ایجاد سد مستحکم در برابر نفوذ استکبار، ایجاد یأس و ناامیدی در مستکبران و طرفداران آنها و همچنین ایجاد امید در دل مستضعفان جهان از دیگر پیامهای این مراسم است.

وی همچنین در رابطه با رویکردهای محوری ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: نشان‌دادن خشم انقلابی ملت بزرگ ایران علیه استکبار جهانی، آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی درک شایسته از ماهیت و توطئه‌های استکبار با روش‌های هم‌افزایانه، توجه ویژه به مسئله نفوذ به عنوان هدف محوری استکبار علیه ملت ایران، نشان دادن ظرفیت‌های ضد استکباری آحاد مردم ایران اسلامی و حمایت از مظلومان از رویکردهای محوری ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت 13 آبان است.

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم 13 آبان با بیان اینکه این ستاد با 11 کمیته در مرکز و 10 کمیته در استانها تشکیل شده است، بیان کرد: این کمیته‌ها در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به ترویج ارزش‌ها و بهره‌مندی از آنها و همچنین تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تشکیل شده اند.

به گفته کاشانی‌پور، گام‌های موثری در ترویج و تقویت فرهنگ استکبارستیزی و معرفی جنایات جهان استکبار برداشته شده است که در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

** دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس ستاد بزرگداشت مراسم 13 آبان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به دیدار دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار مردم با مقام معظم رهبری که فردا (سه شنبه) برگزار خواهد شد، گفت: ملت ایران با پیروی از آموزه‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در روز 13 آبان، آمادگی خود را برای ایجاد سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان بالاخص آمریکا اعلام می‌کنند.

کاشانی‌پور همچنین در تشریح برنامه‌های جنبی یوم‌الله 13 آبان در سراسر کشور گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارستیزی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها با موضوعاتی نظیر نقش عاشورا در استحکام روحیه استکبارستیزی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد استکبارستیزی در دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های عالی و مدارس و فرهنگسراها، پخش تولیدات تصویری در حوزه استکبارستیزی، تولیدات متنوع و متکثر در حوزه فضای مجازی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و هنری، تولید آثار فاخر هنری که قابلیت ارائه جهانی دارند، تولیدات متعدد مردمی با موضوع استکبارستیزی، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه فتح شاهد منطقه 3 تهران، تبلیغات و فضاسازی‌های تبلیغی ضد استکباری و تشکیل کمپین‌های متعدد مردمی از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت 13 آبان است.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: سه حادثه‌ تاریخ‌سازی که در روز 13 آبان سالهای تاریخ معاصر ایران اتفاق افتاد، ظرفیت بزرگی را برای نمایندگی یک پیام بزرگ از انقلاب اسلامی بوجود آورده است.

وی افزود: تبعید امام خمینی(ره) در 13 آبان سال 43 و جدا کردن ایشان از امت با نقشه استکبار، به شهادت رساندن 65 دانش‌آموز در مقابل دانشگاه با دستور مستقیم آمریکا در 13 آبان سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام سه حادثه ای بود که سیلی سختی از سوی ملت ایران به استکبار جهانی زد.

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم 13 آبان با بیان اینکه این روز، حامل پیام جهانی انقلاب اسلامی یعنی ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است، تأکید کرد: استکبارستیزی در دین مبین اسلام به عنوان وظیفه الهی و انسانی مطرح شده که بهترین شیوه برای پیگیری صلح و امنیت جهان است.

** استکبارستیزی و مقابله با سلطه‌گران، رمز آزادگی و عزت ملت ایران است

کاشانی‌پور با بیان اینکه استکبارستیزی و مقابله با سلطه‌گران رمز آزادگی و عزت ملت ایران است، گفت: مقابله با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا کلید تمامی انقلاب‌های مردمی و به خصوص انقلاب اسلامی مردم ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه حوادث 13 آبان ماه در سالهای 43 و 57 و جنایت‌های رژیم وابسته و دیکتاتور پهلوی با هدایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا انجام شده است، تأکید کرد: آمریکا بعنوان مصداق واقعی استکبار برای ضربه زدن به ملت ایران و تلاش برای تسلیم این ملت سرافراز از هیچ جنایتی فروگذار نکرده است.

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم 13 آبان گفت: اِعمال تحریم‌‌های به اصطلاح فلج کننده، تهدیدهای توخالی نظامی، حمایت همه‌جانبه از فتنه‌گران در سال 88 و همچنین در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و مجازی به آنها نمونه‌های واضح دشمنی همیشگی آمریکا با ملت ایران بوده است.

** هشدار رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا نشان‌دهنده استمرار استکبارستیزی ملت ایران

کاشانی‌پور اظهار داشت: هشدارهای رهبر معظم انقلاب و تأکیدات ایشان بر ممنوع‌بودن مذاکره ایران با آمریکا نشان دهنده این است که استکبارستیزی ملت ایران استمرار دارد.

وی در پایان با بیان اینکه حضور آمریکا در جمع مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با ایران نشان‌دهنده این است که این کشور مستکبر ناکامی‌های متعددی در پیگیری سیاست‌های مداخله‌ جویانه و تجاوزکارانه در منطقه و جهان دارد، خاطرنشان کرد: هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده و التزام تمامی مسئولان نظام به عمل به دستورات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و به خصوص نامه ایشان به رئیس جمهور موجب شد ملت بزرگ ایران و مسئولان کشور با سرافرازی و عزت از این آزمون بزرگ بیرون آیند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار