رئیس اتحادیه اقتصاد و صنایع باواریا گفت: روز گذشته دفتر اقتصاد وصنایع باواریا جهت توسعه روابط طولانی مدت در ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آلفرد گافال رئیس اتحادیه اقتصاد و صنایع باواریا در دیدار با فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: بخش اصلی اتحادیه باواریار پایه برق و الکترونیک و فلزات را تشکیل میدهدو این اتحادیه 2 هزا و 600 عضوو 4.5 میلیون نفر کارمند دارد.

وی با اشاره به احیای روابط ایران با آلمان گفت: شرایط برای توسعه روابط میان دو کشور در حال فراهم شدن است و برای اینکه ما روابط خود با ایران را تحکیم کنیم و نشان بدهیم که خواهان روابط طولانی با ایران هستیم روز گذشته دفتر اقتصاد و صنایع باواریا را در ایران افتتاح کردیم.

وی افزود: این دفتر قرار است به شرکت های دو کشور جهت توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و آلمان کمک کند.

دراین دیدار برت رام بروشات مدیر عامل اتحادیه صنایع آلمان گفت: ایالت باواریا دارای درآمد ناخالص ملی بالغ با 522 میلیارد یورو است که سهم 18 درصدی از درآمد ناخالص آلمان را تشکیل می‌دهد. 

وی افزود: درصد نرخ بیکاری در ایالت باورایا 3.4 درصد است که کمترین نرخ را در سراسر آلمان به خود اختصاص داده و این امر تنها با یک صنعت سالم و موفق تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ و توانمندی مانند زیمنس دراین ایالت در حال فعالیت هستند گفت: باواریا ستون فقرات آلمان به حساب می آید که 3.5 درصد از درآمد داخل این ایالت برای تحقیق و توسعه است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که رعایت اخلا ق واحترام و اعتماد متقابل برای فعالان اقتصای باواریا جهت همکاریهای طولانی مدت بسیار پر اهمیت است.

در ادامه این دیدار رنه هارونه مدیر عامل اتاق مشترک ایران و آلمان با اشاره به لغو تحریم های ایران گفت: تحریم ها اثرات بسیار بدی بر روابط دو جانبه کشورها گذاشته و میتوان گفت تحریم ها روابط اقتصادی را نابود میکند و باید هرچه سریعتر رفع شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم ها حجم روابط تجاری دو کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار