توسعه گازرسانی به روستاهای گچساران و باشت با هدف توسعه ورفاه مردم در دولت تدبیرو امید تجلی مدیریت جهادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شتاب بخشی به پروژه های گازرسانی این دو شهرستان دستاورد امیدبخش دولت یازدهم برای روشن شدن شعله های گرمابخش گاز در مناطق روستایی و چشم اندازی برای پایداری جنگل های بلوط به عنوتن زیباترین جلوه های هستی است.

یکی از ساکنان روستای دیل از توابع گچساران با اشاره به این که این روستا یکی از پرجمعیت ترین روستاهای کهگیلویه و بویراحمد است گفت: روشن شدن شعله گاز در این روستا پس از گذشتن سه دهه از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران مایه سرور و شادی مردم شده است.

فاطمه جلالی با یادآوری این که گچساران دومین تولید کننده نفت و گاز کشور است افزود: نبود گاز در بویراحمد گرمسیری همواره مایه حسرت مردم مناطق روستایی بود که از نعمت گاز خانگی محروم بودند اما در یک سال گذشته این مشکل بزرگ با تلاش دولت تدبیر و امید حل شد.

یکی از ساکنان روستای آرو از توابع دهستان بویراحمد گرمسیری گفت: نبود گاز بسیاری از مردم را ناچار به بریدن چوب درختان برای گرم کردن خانه ها کرده بود اما اینک شبکه گاز امیدواری به ماندن در روستاها این منطقه را دوچندان کرده است.

کورش جعفری افزود: سال ها مردم این منطقه در انتظار گازرسانی به این منطقه نزدیک به شهر نفت وگازخیز دوگنبدان بودند درحالی که این طرح در یک دوره زمانی کوتاه و جهادی اجرا شد.

یکی از ساکنان روستای نازمکان بیان کرد: نبود واحدهای خبازی در روستاها به دلیل عدم وجود زیرساخت های شبکه گاز مردم را برای تهیه نان ناچار به مراجعه به شهر می کرد که این امر به دلیل فساد پذیری این کالا پس از مدت زمان کوتاه سختی های زیادی برای مردم ایجاد کرده بود.
مرتضی امیری از مسوولان برای اجرای این طرح بزرگ قدردانی کرد.
رئیس شرکت گاز گچساران و باشت گفت: 28 روستای این دو شهرستان در دولت یازدهم از نعمت گاز بهره مند شدند.
ناصر دلفریان افزود: روستاهای دیل، نازمکان،شامبرکان، سیدجمال الدین،آرو،شمس عرب، اشکفت شیری، کل سیف الله، میرعزیز، پاکوه، کلاغ نشین، چهاربیشه سفلی،دژسلیمان از مهمترین روستاهای گچساران است که عملیات گازرسانی دو سال گذشته تاکنون در آنها اجرا شده است.
وی اظهار کرد: روستاهای چم بلبل، انبارگاه، مله برفی، چالموره، آب انجیر علیا و سفلی،حلت آباد، سادات آباد، تلخ آب بیدک و بهره عنا از جمله روستاهای باشت است که در دولت تدبیر امید از نعمت گاز خانگی بهره مند شدند.

وی بیان کرد: با اجرای عملیات گازرسانی در این روستاها 879 خانوار روستایی گچساران و باشت صاحب گاز خانگی شدند.

دلفریان تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها 19 هزار و 500 کیلومتر خط انتقال پلی اتیلن و شش هزار و 500 کیلومتری خط انتقال گاز فلزی اجرا شده است.
رئیس شرکت گاز ناحیه گچساران و باشت گفت: هشت طرح بزرگ گازرسانی در21روستای این دو شهرستان در حال اجراست که تا پایان سال 95عملیات اجرایی آنها تکمیل و مردم این مناطق از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

دلفریان افزود: طرح گازرسانی به مجتمع روستاهای آبدهگاه با 65درصد پیشرفت کاری در خط انتقال، شبکه گذاری داخلی گاز روستای اسپرو و پوراز، گازرسانی به روستای بابا کلان، خط انتقال گازرسانی به روستاهای مارین و رودبال با پیشرفت 65 درصد و طول 12 کیلومتر، گاز رسانی به روستاهای مجتمع پشت کوه به طول 36 کیلومتر و خط انتقال گاز رسانی به روستای خربل به طول هشت کیلومتر مهم ترین طرح های در حال اجرای گچساران و باشت است.

وی بیان کرد: این تعداد پروژه با اعتبار 103 میلیارد و 907 میلیون ریال در دست اجراست.

رئیس شرکت گاز ناحیه گچساران و باشت تصریح کرد: اجرای این طرح ها به بیش از 159کیلومتر خط انتقال نیازدارد که تاکنون 74کیلومتر آن اجرا شده است.

دلفریان ابراز داشت: هفت طرح گازرسانی بزرگ در 13 روستای شهرستان های باشت و گچساران امسال به بهره برداری رسید.
وی افزود: نصب انشعاب روستای دیل، شامبراکان، گربستان، سرتیره، نازمگان، سید جماالدین، مله برفی، امام ضامن و لیراب از مهم ترین این طرح هاست.

دلفریان گفت: بیش از 10 میلیارد و 720 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها امسال هزینه شد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت گفت: تا دو ساله پیش تنها 45درصد روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند بودند.
غلامرضا تاجگردون با بیان این که تا پایان سال 95 گازرسانی به تمام روستاهای این دو شهرستان تکمیل خواهد شد تصریح کرد: گازرسانی به روستاهایی که در نزدیکی مخازن نفت و گاز قرار دارند حق مسلم مردم این خطه بود که با همکاری خوب شرکت گاز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحقق یافت.

وی با یادآوری اهمیت وجود زیرساخت های اولیه زندگی برای پیشگیری از مهاجرن روستاییان به شهرها اظهار کرد: توسعه گازرسانی یکی از زیرساخت های رفاهی مردم این مناطق است.

شهرستان های گچساران و باشت با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
این دو شهرستان بیش از 42هزار نفر جمعیت روستایی با 210 روستا دارد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.