انعقاد این تفاهم نامه فرصتی را ایجاد میکند تا پتانسیل های خوب علمی که در بین فارغ التحصیلان و دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه وجود دارد به سمت عملیاتی شدن پیش رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  رئیس دانشگاه سمنان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه سمنان و پالایشگاه نفت مازندران، زمینه حضور بیشتر فارغ‌التحصیلان متخصص این بخش در بازار کار و ارتباط صنعت و دانشگاه فراهم می‌شود.

 دکترعباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان اظهار کرد : در قالب این تفاهم نامه که به امضای عباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان و محمدرضا فلاح مدیر عامل پالایشگاه نفت مازندران رسید، پژوهش های بنیادی ، طرح های پژوهشی و پایان نامه های تحصیلی بر اساس طرح های تعریف شده مشترک انجام میشود. همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه نیز میتوانند از سایت و دفاتر این پالایشگاه بازدید وبه انجام تحقیقات و فرصت های مطالعاتی بپردازند. 

وی گفت : بر اساس این تفاهم نامه پالایشگاه مازندران هم باید زمینه انجام طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی در موضوع های مورد توافق را فراهم کند. ضمن اینکه چنانچه طرح های پژوهشی و برنامه های آموزشی منجر به تولید دانش فنی و یا یک دستاورد علمی و یا یک اختراع شود، نتایج حاصله به طرفین تعلق دارد. 
 
هنربخش رئوف اظهار امیدواری کرد : این همکاری به عنوان یک الگو و نمونه های علمی از ارتباط صنعت و دانشگاه مطرح شود. 

وی با اشاره به فعالیت 22 دانشکده در دانشگاه سمنان اظهار امیدواری کرد : با انعقاد این تفاهم نامه ، پایان نامه های دانشجویی از حالت کتابخانه ای تبدیل به طرح های عملیاتی شوند.

 ‌رئیس دانشگاه سمنان اظهار داشت : دانشگاه سمنان با توجه به پتانسیل های علمی موجود میتواند در کارهای تحقیقاتی این پالایشگاه همکاری مثمرثمری داشته باشد. 

دکتر علی حقیقی اصل معاون پژوهشی دانشگاه سمنان هم با اشاره به کسب رتبه دوازده دانشگاه سمنان در بین   دانشگاه های برتر کشور گفت :  از 22 دانشکده این دانشگاه هفت دانشکده به طور مستقیم با فعالیت های پتروشیمی مرتبط هستند و میتوانند در زمینه تحقیقات و پژوهش های مورد نیاز این پالایشگاه همکاری داشته باشند.

 مدیر عامل پالایشگاه نفت مازندران هم دراین آئین گفت : ما به دنبال برترین تکنولوژی در صنعت نفت هستیم و امیدواریم محققان دانشگاه سمنان بتوانند در زمینه علمی و عملی شدن این کار به ما کمک کنند.

 محمدرضا فلاح با بیان اینکه مهمترین هدف ما کار آفرینی است افزود : این تفاهم نامه میتواند فرصت خوبی برای هدایت فارغ التحصیلان به سمت رشته های تخصصی موجود در بازار کار باشد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.