سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: 29 مرکز فرهنگی و هنری فعال این کانون در استان سالانه بیش از 300 هزار نفر کودک و نوجوان را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی یوسف زاده در جلسه بررسی مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهر، افزود: در این کانون ها 42 نوع فعالیت ارائه می کنند به توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق اجرای فعالیت های ویژه فرهنگی، هنری و ادبی به عنوان اصلی ترین اولویت کانون در بخش محتوایی است .

وی گفت: برای ارایه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و به ویژه در روستاها توسعه کتابخانه های سیار و پستی یکی از اولویت هاست که امیدواریم با همکاری مسئولان و تأمین مکان و وسیله رفت و آمد این کتابخانه ها، شاهد تحقق این امر در این مناطق باشیم.

یوسف زاده، اعتبارات عمرانی این اداره کل را ناچیز دانست و خواستار توجه ویژه مسئولان در افزایش این اعتبارات شد.

وی گفت: از خانواده ها نیز خواست درکنار تشویق فرزندان خود برای استفاده از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خود نیز در این کانون ها حضور یابند تا زمینه خدمت رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان فراهم شود.

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه گفت: در کنار کتابخوانی باید به اجرای برنامه های هنری نیز در جهت رشد و شکوفایی استعداد های کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای شود.

محمد عابدی، با اشاره به گسترش فضاهای مجازی و مخاطره آمیز بودن آن برای کودکان و نوجوانان، خواستار برنامه ریزی های لازم در جهت استفاده بهینه از این فضاها در راستای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی شد.

شهرستان اهر با جمعیت 150 هزار نفر دارای دو بخش، دو شهر، 9 دهستان و 302 روستا که 179 روستای آن بالای 20 خانوار است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.