همایش «مرگ بر آمریکا» با حضور خانواده‌های شهیدان همدانی، احمدی‌روشن و تهرانی‌مقدم در آستانه 13آبان در محل تالار ابن‌سینای مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی دراین همایش گفت: دشمن در تلاش بود تا به بهانه مذاکره باب نفوذ به کشور را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باز کند اما رهبر انقلاب ضمن جلوگیری از نفوذ دشمن، مسیر باب مذاکره را نبستند.

نصراله پژمانفر اظهار کرد: مقابله استکبارجهانی با جریان‌های ضعیف، در قالب جنگ سخت و به‌صورت نظامی اتفاق می‌افتد که در موارد متعدد شاهد آن بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال 2007 راهبرد آمریکا در مقابله با ایران، رویکرد برد-برد در مجله واشنگتن‌پست منتشر شد، افزود: بر اساس آن طرح، مقرر شد تا آمریکا درظاهر اظهار دوستی و نزدیکی با ایران داشته باشد چرا که به این نتیجه رسیده بود که هر چه فشار در عرصه جنگ سخت علیه ایران را بیشتر کند، ایران موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها مطرح کردند که می‌خواهیم دست خود را به سمت ایران دراز کنیم و رابطه آشتی با این کشور داشته باشیم تا با این ادبیات مسئولان ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و به بخشی از اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه شرایط اقتصادی کشور تحت تاثیر سیاست‌های استکبار قرار گرفته است، اضافه کرد: در دنیا ایران به‌عنوان یک کشور الگو در عرصه استکبارستیزی مطرح بود و هست اما امروز این مسئله زیرسوال رفته است و جریان‌های استکبارستیز که به الگوی مقاومت اقتدا کرده بودند، با ابهام در تداوم این مسیر مواجه شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد هم در این همایش گفت: امروز فروپاشی تمدن غرب برای غربی‌ها به یک موضوع مسلم تبدیل شده است؛ چراکه چشمه نور متساعد‌شده از انقلاب اسلامی در جهان روز‌به‌روز درحال توسعه است.

خلیل موحدی با اشاره به ابزارهای استکبار برای نفوذ به انقلاب اسلامی افزود: نفوذ علمی یکی از ابزارهای دشمن برای ازبین‌بردن انقلاب اسلامی است که تمام تلاش خود را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در این مسیر متمرکز کرده است.

وی دیپلماسی عمومی را دیگر ابزار دشمن برای نفوذ به انقلاب برشمرد و گفت: دشمن در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغی مختلف، ذائقه ملت‌ها را به‌گونه‌ای تغییر دهد که نتیجه آن وابستگی به تمدن غرب باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ابراز کرد: اگر جامعه اسلامی از امام خود الگو بگیرد و در این مسیر گام بردارد، قطعا همیشه و در تمامی صحنه‌ها سربلند و پیروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز همان حساسیتی که نسبت به قرآن و دین داریم، باید نسبت به امام و رهبری هم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم راه نفوذ دشمن را ببندیم، باید درجهت اجرای فرامین رهبری گام‌برداریم و با افرادی که در این مسیر خطا می‌کنند، برخورد کنیم.

پاسخ دندان‌شکن به آمریکا می‌دهیم

برادر شهید تهرانی‌مقدم هم در این همایش گفت: شهید تهرانی‌مقدم مبدع طرح‌های بزرگ در صحنه مقاومت بود؛ اما اخلاص این شهید سبب شده بود همیشه پشت صحنه بماند.

وی با بیان اینکه بالاترین ویژگی شهید تهرانی‌مقدم، ولایت‌پذیری بود، افزود: این سردار شهید یکی از فرزندان همین مرزوبوم با خصوصیات ویژه بود که امروز باید الگوی دانشجویان باشد و راه این شهید والامقام را ادامه دهند.

وی گفت: عصاره وجود شهید تهرانی‌مقدم در مسجد و منبر و قرآن شکل گرفت و در جریان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس آب‌دیده شد؛ بنابراین هرجا که نیاز انقلاب بود و امام به شهدا دستور می‌دادند، حاضر و فداکار بود.

برادر شهید تهرانی‌مقدم در ادامه افزود: ما تنها به دشمن اصلی خود که آمریکا در صحنه جهانی و اسرائیل در منطقه است، فکر می‌کنیم و اگر بخواهند کاری انجام دهند، پاسخ دندان‌شکنی می‌گیرند.

ولایت‌پذیری؛ شاخص‌ترین ویژگی شهید احمدی‌روشن

مادر احمدی‌روشن نیز در این نشست در بیان معرفی فرزند خود گفت: مصطفی احمدی‌روشن به بزرگ‌تر‌ها بسیار احترام می‌گذاشت و با اعضای خانواده خود بسیار مهربان بود؛ ولی دربرابر دشمن با جدیت ایستادگی می‌کرد.

وی با بیان اینکه مصطفی احمدی‌روشن جهادی کار می‌کرد، افزود: این شهید والامقام چند سال بعد از فارغ‌التحصیلی و ورودش به نطنز، شبانه‌روزی کار می‌کرد؛ اما با‌این‌حال باعث نمی‌شد که برای خانواده خود کم بگذارد.

مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن تصریح کرد: بالاترین ویژگی مصطفی که همواره به آن افتخار می‌کردم، ولایت‌پذیری او بود.

فرزند شهید همدانی نیز در این همایش در سخنانی گفت: شهید همدانی در جریان فتنه88 زمانی وارد عرصه شدند که دشمن برنامه‌ریزی خیلی‌وسیعی انجام داده بود و فضای تشخیص حق از باطل غبارآلود شده بود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همواره درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می‌کرد، افزود: ایشان در جریان فتنه88 به‌گونه‌ای عمل کرد که مرز میان افراد فتنه‌گر و افرادی که فریب دشمن را خورده‌اند، مشخص و در این مسیر به توصیه رهبری در ارتباط با جذب حداکثری نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی به نسل جوان همیشه خوش‌بین بود، گفت: ایشان همواره علیه کسانی که خلاف شخصیت جوانان حرف می‌زدند، جبهه می‌گرفت و از این قشر حمایت می‌کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.