معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن گفت: از مجموع شرکت‌کنندگان مرحله استانی مسابقات در شهریور‌ماه، 160 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که از 25 آبان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

یوسف افراش معاون ارتباطات عمومی استان‌های سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقات کشوری تلاوت بیست و پنجم آبان در استان خراسان رضوی افتتاح شده و در روزهای 26 و 27 آبان طی چند مرحله رقابت در رشته های حفظ و قرائت ادامه می یابد و در نهایت اختتامیه این مراسم روز 27 آبان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان مرحله استانی مسابقات در شهریور‌ماه، 160 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
معاون ارتباطات عمومی استان‌های سازمان دارالقرآن در خصوص هدف و رویکرد مسابقه تلاوت اظهار داشت: مسابقه تلاوت با هدف حفظ و درک مفاهیم قرآنی در بخش‌های حفظ 15 جزء و 30 جزء قرآن کریم و همچنین تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در مرحله نهایی برگزار می‌شود.
وی افزود: حافظان و قاریانی که به مرحله کشوری راه پیدا می کنند باید بر مفاهیم آیات و سوره‌های قرآنی تسلط داشته باشند و قطعاتی را که ما از قبل مشخص کرده‌ایم بتوانند از حفظ قرائت کنند و تسلط کامل بر ترجمه آن داشته باشند.
افراش تصریح کرد: رده سنی که رای شرکت کنندگان حاضر در این مسابقه در نظر گرفته شده، افراد زیر 16 سال و بالای 16 هستند که متأسفانه در بخش خواهران ما حضور افراد زیر 16 سال را نداشتیم اما درخشندگی خوبی از بانوان بالای 16 سال شاهد بودیم.
وی در خصوص استقبال استان‌ها از مسابقه تلاوت گفت: استان‌هایی چون تهران، قم، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین استقبال و حضور را در مسابقات تلاوت داشتند.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار