مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: مراسم استقبال از پیکر پاک شهیدان سلطانعلی علوی و مهدی طیبی ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سرهنگ مهدی طاهر خانی افزود: پیکر شهید مهدی طیبی ساعت دو ظهر  روز جمعه در شهر اسفرورین تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: مراسم وداع با شهدا جمعه‌شب بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهید مطهری برگزار می‌شود.

سرهنگ طاهر خانی یادآور شد: همچنین پیکر شهید سلطانعلی علوی ساعت ۹:۳۰ روز شنبه شانزدهم آبان ماه از امامزاده حسین به سمت مزار شهدا تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر شهیدان سلطانعلی علوی و مهدی طیبی، پس از ۳۲ سال در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام، در جزیره مجنون شناسایی‌شده است.

شهید سلطانعلی علوی، پنجم آذر ۱۳۳۵، در روستای پیر یوسفیان از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.

شهید علوی به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ۱۳۶۲، با سمت فرمانده گروهان در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

شهید مهدی طیبی نیز دوازدهم فروردین ۱۳۴۰، در روستای اسفرورین از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد و تا چهارم ابتدایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در هفتم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید.

استان قزوین بیش از ۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.