فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: تلفیق صحیح عامل و غیرعامل تغییر موازنه هزینه فایده برای دشمن است.

تلفیق صحیح عامل و غیرعامل تغییر موازنه هزینه- فایده برای دشمن است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در دومین همایش مشترک پدافند جامع عامل و غیرعامل، ضمن گرامیداشت 13 آبان‌ماه و هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشاهدات عینی شامل مطالعات و تحولات سیاسی و تکانه‌های اقتصادی است تا از این طریق بتوانند جامعه را به فروپاشی بکشانند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مشاهدات عینی جنگ‌های نیابتی است، البته موضوعی نیست که در یکی دو سال گذشته ایجاد شده باشد، زیرا جنگ‌های صلیبی به نوعی جنگ نیابتی به حساب می‌آید.

امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به اینکه مذاکره به این صورت است که دو طرف همتراز یکدیگر به تفاهم و تعامل می‌رسند، ادامه داد: اگر هرکدام از بندهای مذاکره انجام نشود، لغو خواهد شد و نیازی به ترسانندگی طرف مقابل نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه مذاکره با تهدید نظامی مبتنی بر رویکرد استکبارانه و نگاه بالا به پایین است، گفت: ما متاثر از این مسئله نیستیم، اما این موضوع را مشاهده می‌کنیم. در حال حاضر قدرت سخت و نرم استفاده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: اگر زمان از طرف مقابل گرفته شود، یعنی فرصت تجزیه و تحلیل را از آن گرفته و برایش ابهام ایجاد کرده است، اصل راهبرد این مسئله این است که برای خودمان شفاف‌سازی و برای دشمن ابهام‌سازی داشته باشیم. البته ما در بخش شفاف‌سازی با مشکل مواجه هستیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به اینکه در بخش شفاف‌سازی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: رساندن افراد به اعتقاد دفاع مردمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا در شرایط امروز تکلیف جنگ در لحظه اول مشخص می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین راهبرد در تلفیق صحیح عامل و غیرعامل کم کردن هزینه‌ها نیست، افزود: در حقیقت تغییر موازنه هزینه فایده برای دشمن است.

وی اظهار داشت: موازنه پدافند غیرعامل و عامل مساله مهمی است، زیرا اگر در یک نقطه‌ای حادثه‌ای به وقوع بپیوندد، صدها برابر آن ما دچار خسارت می‌شویم و اگر یک صدم آن برای پدافند هزینه شود، بهتر است. وقتی در کره شمالی در یک لحظه اعلام جمعی می‌کنند کفاش هم پدافندی عمل می‌کند و این به معنای دفاع مردم است.

امیر اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد کردیم که یک قرارگاه مشترک هوشمند داشته باشیم تا بحران‌ها را مدیریت و هماهنگ کند. نقطه قوت قرارگاه مشترک این است که همه نظارت می کنند، اما مساله این است که چه کسی باید آن را هدایت کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، قرارگاه ، پدافند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار