استاندار مرکزی در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در ساوه گفت : 13 آبان نماد استکبار ستیزی، عزت جویی و استقلال خواهی ملت بزرگ ایران است .

13 آبان نماد استکبار ستیزی عزت جویی و استقلال خواهی ملت بزرگ ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ محمود زمانی‌قمی در مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان در جمع مردم ساوه افزود: ملت ایران در ادوار مختلف به سه عنصر اساسی پایبند بوده و هرگاه از سوی داخل و خارج خدشه ای به این سه عنصر وارد می شد با تمام توان از آن دفاع می کرد.

وی باورمندی را نخستین عنصری دانست که ایرانیان سرافراز با اعتقاد دینی و ارزش های ناب اسلامی با وجود فشارهایی که عوامل مستبد داخلی و خارجی در زمان حاکمیت دوران شاهنشاهی وارد می کردند از خود مقاومت نشان دادند و برای حفظ آن تلاش کردند.

استاندار مرکزی ، عزت جویی را عنصر دیگری دانست که ملت ایران در طول این دوره ها بدست آورده است و افزود: در هر مقطعی که به عزت مسلمان خدشه ای وارد می شد همه از پیر و جوان ایستاده و از عزت ایرانی دفاع می کردند.

زمانی قمی استقلال جویی را عنصر سوم بیان کرد و افزود: ملت ایران نشان داده اند که در حد بالایی از استقلال ایران دفاع کرده اند و نگذاشتند هیچ جریان مستبد داخلی آن دوران و سلطه گران خارجی به آن خدشه ای وارد کند.

به گفته وی باورمندی، عزت جویی و استقلال خواهی سه عنصر مقدس و ارزشمندی است که ملت ایران بر آن پافشاری کرده و امروز هم با شرکت در روز ملی مبارزه با استکبار  جهانی بر صیانت از این سه عنصر تاکید کردند.

استاندار مرکزی با تشریح حوادثی  13 آبان  اظهار کرد: سخنرانی آتشین امام راحل علیه کاپیتولاسیون و حمله به جریان استکباری نقطه عطف رخداد های 13 آبان بود. 

وی پیوستن دانش آموزان را در 13 آبان 1358 به جمع انقلابیون و اشغال لانه جاسوسی را از دیگر مناسبت های این روز دانست و افزود: دانش آموزان نیز دوشادوش سایر اقشار به خیل عظیم آنها در دانشگاه تهران پیوستد و بر سر استبداد داخلی و استعمار خارجی فریاد سردادندو عده ای نیز  در این راه به شهادت رسیدند .

زمانی قمی افزود: امروز ایران اسلامی بازیگر اصلی منطقه و حامل صلح، امنیت و آرامش و نیز خواستار استقلال خواهی، عزت جویی همه مسلمانان است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه امنیتی که در کشور وجود دارد به برکت مواضع انقلابی و اصولی رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: در کشور ما همه ارکان و قوای سه گانه همه یک هدف را دنبال می کنند و آن تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.