رییس اتاق بازرگانی تبریز بر ضرورت تولید کالاهای با کیفیت و رقابت پذیر در استان و افزایش صادرات تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن زاده در نشست تبیین سفر اخیر استاندار به کشور آذربایجان در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه استان با اشاره به ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا بعد از توافق هسته ای گفت: در سایه سیاست های عالمانه دولت تدبیر و امید، ایران اسلامی همواره به دنبال توسعه و تعامل اقتصادی با کشورهای دیگر است.

وی سفر جبارزاده به جمهوری آذربایجان را بسیار ارزشمند خواند و ابراز کرد: این سفر دستاوردهای بسیار خوب و ارزنده ای در پی داشته که می تواند در صورت توجه کافی به آن، توسعه اقتصادی تبریز و افزایش مناسبات همه جانبه آذربایجان شرقی و باکو را منجر شود.

وی افزود: مسئولان کشور جمهوری آذربایجان، آمادگی کامل خود را در این سفر اعلام کردند که خواهان حضور و فعالیت فعالان اقتصادی تبریز در این کشور هستند و می خواهند اقتصاد بزرگی را با آذربایجان شرقی به مرکزیت تبریز ایجاد کنند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در ادامه عنوان کرد: مسئولان کشور آذربایجان از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان دعوت کردند که در پاساژها و مجتمع های تجاری آنان حضور داشته و حتی در پروژه های مشارکتی باجمهوری آذربایجان سهم داشته باشند تا بتوانند از طریق حضور در این کشور کالاها و تولیدات خود را به کشورهای دیگر بخصوص کشورهای CIS  صادر کنند.

حسن زاده با اشاره به وجود چندین پاساژ و مجمع تجاری چند طبقه در کشور آذربایجان گفت: در یکی از این مجتمع های تجاری، 15 سالن بزرگ که در هر یک از سالن ها امکان فعالیت 455 واحد اقتصادی است وجود دارد و مقامات اقتصادی این کشور اعلام کردند که آماده هستند بخشی از این مجتمع را در اختیار فعالان اقتصادی تبریز قرار دهند تا کالاهای تولیدی استان و تبریز به معرض نمایش و فروش گذاشته شود.

وی با اشاره به رکود فعلی در برخی از کارخانه های و واحدهای تولیدی استان ادامه داد: مرکزی در جمهوری آذربایجان وجود دارد که کالاهای تولید کنندگان را خرید . خودش اقدام به صادرات آن می کند.

وی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: کشور آذربایجان با توجه به مشکلاتی که با کشورهای دیگر دارد به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران، می تواند شریک تجاری خوبی برای این کشور باشد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.