سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از این سازمان به عنوان اولین های مدیریت توسعه گردشگری شهری در کشور نام برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رضا خلیلی افزود: شهرداری تبریز به عنوان تنها شهرداری کشور در خارج و در شهر ارزروم ترکیه دفتر سازمان توسعه گردشگری دایر کرده و برنامه های کلان مدیریت جذب گردشگر را دنبال می کند .

وی با بیان اینکه امروزه در بیشتر کشورها درآمدهای گردشگری از مهم ترین درآمدهای ملی محسوب می شود جایگزینی درآمدهای گردشگری با درآمدهای نفتی را یک موفقیت بزرگ برای کشورمان دانست.

خلیلی با بیان ظرفیت های تمدن و فرهنگ شهر تبریز و جذب گردشگران بین‌المللی از راهبرد کلان بازاریابی به عنوان یک برنامه اساسی کاربردی سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز نام برد که با حضور در فضای مجازی و نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی برای دست یابی به آن تلاش می کند.

وی افزود: شهرداری تبریز به عنوان تنها شهرداری کشور، با هدف معرفی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و توانمندی‌های گردشگری آذربایجان شرقی در اولین نمایشگاه گردشگری حلال ابوظبی شرکت کرد و با رونمایی از اعتبارنامه ثبت جهانی تبریز به‌ عنوان شهر بافت فرش، ابعاد مختلف این میراث ارزشمند هنری و جایگاه و قدمت آن را معرفی کرد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: امسال سازمان در نهمین نمایشگاه بین اللملی گردشگری تهران در بهمن ماه و اولین نمایشگاه بین اللملی گردشگری و هتل داری یزد در دی ماه حضور خواهد داشت.

خلیلی خاطر نشان کرد: طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی شهر تبریز به‌ عنوان یکی از شهرهای جهانی صنایع دستی و فرش به ثبت جهانی رسیده است.

وی گفت: تبریز همچنین نامزد شهر گردشگری سال 2016 است و راه اندازی سایت جامع گردشگری به ۱۰ زبان زنده دنیا و فعالیت های سازمان با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی در فضای مجازی و رسانه ای افزایش می یابد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز بازدید رایگان از موزه های شهرداری، راندازی موزه کفش تهیه نرم افزار گردشگری تبریز، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فیروزه آموزش راهنمایان گردشگری توسعه تبریزگردی و استقبال از مهمانان داخلی و خارجی  را از اقدامات سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز بیان کرد.

وی افزود: سفرنامه نویسی، عرضه سوغات در موزه‌ها و اقتصادی کردن هنرهای مختلف شهروندان در زمان سفر گردشگران، برگزاری نمایشگاه‌های خیابانی در فصل تابستان از دیگر برنامه های اجرا شده امسال است.

خلیلی با اشاره به همکاری این سازمان با میراث فرهنگی استان گفت: امضا خواهر خواندگی تبریز با هامبورگ آلمان، برگزاری اولین نمایشگاه خودرو های قدیمی خرید تملک و مرمت برخی ازخانه های تاریخی با همکاری میراث فرهنگی شرکت در نمایشگاه بین اللملی برلین آلمان در کنار 160 کشور را از برنامه های آتی سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز برشمرد.

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز همچنین اعلام کرد: این سازمان آمادگی دارد در زمینه سرمایه گذاریهای مشترک طرحهای گردشگری در تبریز با بخش خصوصی و دولتی همکاری کند.
  برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.