نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: تلاش آمریکا برای تقویت نفوذش در منطقه، زحمت بیهوده است و راه به جایی نمی برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان افزود: نفوذ آمریکا در منطقه ضعیف شده است، ولی هنوز شیطنت هایی وجود دارد.

وی با اشاره به بیان رهبری مبنی بر اینکه عده ای در درون کشور مغرضانه و یا ساده لوحانه صحبت از برقراری ارتباط و مذاکره با آمریکا می کنند، گفت: مگر آمریکا که شیطان بزرگ بوده، امروز به شیطان کوچک تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ماهیت آمریکا قبل و بعد از برجام تغییر نکرده و آمریکا همان شیطان بزرگ است.

شاهچراغی با بیان اینکه نفوذ آمریکا در منطقه اکنون بسیار ضعیف شده است، یاد آور شد: آمریکا از روش های مختلف به دنبال تقویت این نفوذ است.

وی به نشست وین درباره سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپایی ها که از سایه ایران اسلامی فراری بودند، متوجه شدند که مساله سوریه بدون حضور ایران حل شدنی نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه قدرتهای غربی چه حقی دارند که برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کنند، افزود: بحران سوریه باید به دست مردم سوریه و با برگزاری انتخاباتی آزاد با حضور بشار اسد حل شود.

وی رفتار آمریکا برای حل بحران سوریه در نشست وین و از سویی دستور برای ارسال سلاح برای معارضین در کشور سوریه را تناقض آشکار آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا هیچ وقت منطقی عاقلانه را دنبال نمی کند و نان و نامش را از بحران و درگیری کشورهای دیگر می خورد.

شاهچراغی از کشته شدن تعدادی از منافقین در کشور عراق ابراز خرسندی کرد و یاد آور شد: 12 هزار از 17 هزار شهید ترور در تاریخ انقلاب اسلامی به دست این گروهک منافق به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/س
 
برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.