مدیر کل اداره انتقال خون خراسان رضوی گفت: باید بیمارستان رضوی را به عنوان الگوی موفق در خصوص مدیریت انتقال خون بیان شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حمیدرضا اسلامی در مراسم بازدید از بانک خون بیمارستان رضوی، افزود:  بیمارستان رضوی با استفاده بهینه از فرآوردهای خونی و همچنین آمار پایین هدر رفت خون و محصولات خونی توانسته در مدیریت انتقال خون نقش بسزایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این مایه حیات بخش یعنی خون در برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هدر رفت بالایی دارد، گفت: اگر جلوی این هدر رفت گرفته نشود در آینده‌ای نزدیک ما مراکزی که نسبت به مدیریت خون بی‌توجه و کم توجه بوده‌اند را معرفی خواهیم کرد و جلوی آنها را می‌گیریم.

مدیر کل اداره انتقال خون خراسان رضوی افزود: تلاش‌ها و همکاری بیمارستان رضوی در خصوص انتقال خون می‌تواند توسعه‌‎ی بیشتری داشته باشد.

دکتر اسلامی با اشاره به نیاز پایگاه‌های انتقال خون در اطراف حرم مطهر رضوی، افزود: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از قمه‌زنی و کمک به ایجاد فرهنگ انتقال خون، اکنون شاهد افرادزیادی در اطراف حرم رضوی در صف های اهداء خون هستیم که منتظرند و حل این مسأله توجه مسوولین به این موضوع را می‌طلبد.

در حاشیه این مراسم مدیر عامل بیمارستان رضوی با اشاره به سفارش تولیت عظمی آستان قدس درخصوص بهترین خدمات درمانی در بیمارستان رضوی، گفت: تاکنون سعی کرده‌‎ایم بهترین خدمات درمانی را با بهترین کیفیت در بیمارستان رضوی برای بیماران ارائه کنیم.

دکتر سعید هاشم‌زاده بابیان اینکه خون و فرآورده‌های خونی محصولات ارزشمند و مهمی هستند، افزود: با توجه به اینکه این فرآورده‌ها با زحمات فراوانی تولید می‌شوند ما خود را متعهد نسبت به رعایت استانداردها در این زمینه می‌دانیم که بتوانیم به‌طور ویژه وارد عمل شویم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.