قرار است مقامات بلندپایه انگلیس در 6 ماه آینده به عربستان سفر و با مقامات این کشور برای عقد قراردادهای نظامی چند میلیارد پوندی دیدار و گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از سفر مقامات بلندپایه انگلیس به ریاض در 6 ماه آینده خبر داد. این سفرها به منظور عقد قراردادهای نظامی چند میلیارد پوندی با مقامات عربستان انجام می‌شود.

انگلیس که به تازگی علیه مقامات عربستان به دلیل نقض حقوق بشر انتقادهای شدیدی را مطرح کرده است، تلاش می‌کند روابط خود را با این کشور عربی بهبود بخشد. فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، هفته گذشته و برای مهیا کردن شرایط، به ریاض سفر و با ملک سلمان، پادشاه عربستان، دیدار و گفتگو کرد.

گفته می‌شود قراردادهای نظامی مذکور به دلیل ارزش بالا، میان مقامات بلندپایه دو کشور به امضا خواهند رسید. عربستان قرار است بر اساس قراردادی موسوم به «العالم،» از انگلیس جت‌های «یوروفایتر تایفون» خریداری کند.

آل سعود از این تجهیزات علیه مردم یمن و برای انجام حملات هوایی در سوریه استفاده خواهد کرد. در پایان این گزارش ادعا شده است هدف دیگر عربستان از خرید تجهیزات نظامی، مقابله با دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
فهمیدن سعودی ها احمقند وبه اسباب بازی جنگی علاقه مندند
آخرین اخبار