معاون پارلمانی دانشگاه آزاد از حمایت 242 نماینده مجلس شورای اسلامی از تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در نشست خبری صبح امروز در خبرگزاری ایسکا نیوز بیان کرد: در بحث دانشگاه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی یک امید برای غیر مشتاقان علم است و فرموده‌اند که امروز انقلاب و نظام اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی می‌بالد.
 
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی حدود5 هزار فارغ‌التحصیل دارد و در تولید علم رتبه اول را به خود اختصاص داده است.برعکس دانشگاه‌های دولتی که خود را در حصار گذاشته‌اند اما این یک مزیتی است که ما می‌توانیم از اساتید دولتی استفاده کنیم. دانشگاه آزاد حدود 17 هزار نفر دانشجو دارد و این نشان دهنده حرکت علمی و معنوی است.

 
وی گفت:از 287 نفر نمایندگان مجلس 242 نفر از تحصیلات تکمیلی بنا به فرموده رهبری حمایت کردند، بنابراین تحصیلات تکمیلی یک مزیت برای کشور است و باید در این حوزه دقت ویژه‌ای شود. طبق این مطالبات 30 درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را باید جذب کنیم که هرچند کمی با این مقدار فاصله داریم اما در تلاش هستیم با فراهم کردن هر چه بیشتر و بهتر امکانات این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم. چرا که بسیاری از کسانی که احساس نیاز به تحصیلات تکمیلی می‌کنند از کشور خارج می‌شوند و به دانشگاه‌های دست چندم کشورهای همجوار می‌روند و ارزهای زیادی از کشور اینگونه خارج می‌شود. 

حجت‌الاسلام عسگری اظهار داشت: برای دانشگاه آزاد امکاناتی را فراهم کرده‌ایم و از همه نظر امکانات خوب است. 11 هزار آزمایشگاه ، کارگاه و مراکز مورد نیاز را تامین کرده‌ایم که حتی دانشگا‌ه‌های دولتی هم می‌توانند از آنها بهره‌ببرند. 

وی خاطر نشان کرد: با حمایت های مجلس و فعالیت‌هایی که شده است رئیس جمهور دستور داده که برای تایید رشته‌ها تا سال 95 (شهریور سال 95) زمان دارند که البته دانشگاه آزاد رشته‌ها را تایید نموده و این زمان برای وزارت علوم است که ارزیابی‌ رشته‌ها را در دستور کار قرار دهد و رسیدگی نماید. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار