6 نفر شکارچی متخلف که اقدام به شکار در محل پارک ملی توران کرده بودند توسط ماموران اجرایی گارد محیط زیست و ضابطین دادگستری این پارک دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس اداره پارک ملی توران شهرستان شاهرود گفت: ماموران گشت و کنترل پارک به رد خودرویی برخورد کرده بودند که شکارچیان را در دامنه ارتفاعات بغلو و دوچاه در داخل منطقه حفاظت شده توران در جنوب شهر بیارجمند پیاده کرده و بازگشته بود. 
علی اکبر قربانلو افزود: ماموران در دو گروه اقدام به راه بندان راههای ارتباطی کرده و در سه راهی جاده جدید به دو چاه به خودروی حامل شکارچی های متخلف دستور ایست داده بودند.

 وی گفت: راننده خودرو به دستور ایست توجهی ننموده و با سرعت اقدام به فرار نمود و ماموران با شلیک چند تیر هوایی و سپس برای متوقف کردن خودرو و عدم فرار آنها با شلیک یک تیر به لاستیک خودروری متخلفین، متوقف می گردد. 
  
قربانلو در ادامه افزود: متخلفین پس از دستگیری به اداره پارک ملی توران منتقل شده و از درون خودروی آنها یک قبضه سلاح 370 گلوله زنی به همراه 13 تیر فشنگ 370 و یک عدد کارد بزرگ و یک عدد کارد کوچک سه عدد تیر شکسته و دو عدد کوله پشتی و لاشه دو راس قوچ وحشی کشف شد. 
  
رئیس پارک ملی حفاظت شده توران گفت: دو نفر از شکارچیان متخلف، به شکار غیر مجاز و نسل کشی حیوانات در این منطقه معروف هستند که دو سال پیش نیز در همین محل دستگیر شده بودند. 
  
وی از مقام قضایی خواست این شکارچیان متخلف را به اشد مجازات محکوم نماید تا درس عبرتی برای سایر شکارچی های متخلف شود. 
  
پارک ملی تورانی یکی از زیست گاههای حیات وحش در ایران است که از سال 51 به منطقه حفاظت شده تبدیل شده است. 

این پارک یکی از متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری را در ایران دارد، مهمترین زیستگاه یوز در کشور بوده و بیشترین جمعیت یوزپلنگ آسیایی را در خود چای داده است.

 به گفته کارشناسان ، گورخر ایرانی، هوبره، عقاب طلایی، سارگبه، زاغ بور، بالابان، پلنگ، جبیر، آهو، کاراکال، کل،قوچ و چند حیوان وحشی دیگر این پارک در معرض انقراض هستند.   

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.