معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي کمیته امداد امام خميني (ره) استان زنجان از مشارکت 3 میلیارد و 820 میلیون ریالی مردم زنجان در طرح‎های اجرایی خانه انفاق خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رضا حسنلو بابیان این مطلب گفت: خانه انفاق زنجان یک مرکز نیکوکاری است که به منظور تسهیل در امور خیرین، حامیان و نیکوکاران تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت فعالیت خانه انفاق شاهد مشارکت بیش از پیش مردم در قالب طرح‌های مشارکتی امداد بوده‌ایم و روز به روز به میزان کمک‌های مردمی در حمایت از مددجویان امداد افزوده می‌شود، افزود: فقط در 6 ماه نخست امسال 3 میلیارد و 828 میلیون ریال کمک مردمی در این مرکز جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي کمیته امداد امام خميني (ره) استان زنجان با بیان اینکه در همین راستا طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در خانه انفاق اجرایی می‌شود، ادامه دارد: در 6 ماه نخست امسال 2 میلیارد و 209 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح اکرام جمع‌آوری شده است.

حسنلو همچنین از جذب 136 حامی و واگذاری 259 یتیم در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و گفت: همچنین در این مدت در قالب طرح طاها 75 میلیون و 350 هزار ریال کمک جمع‌آوری و پنج حامی نیز کفالت 6 یتیم را به عهده گرفته‌اند.

این مسئول همچنین از جمع‌آوری 65 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح آزادی زندانیان نیازمند خبر داد و اظهارکرد:در 6 ماه نخست امسال 105 میلیون و 403 هزار ریال نیز فطریه عام در خانه انفاق جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری در قالب کفارات و همچنین فطریه سهم سادات 98 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شد، بیان کرد: همچنین در قالب صدقات نیز 74 میلیون ریال کمک جمع‌آوری و 158 صندوق کوچک توزیع شده است.

حسنلو با اشاره به اینکه میزان مشارکت‌های مردمی قالب طرح کوثر و طرح شفا به ترتیب 67 میلیون و 400 هزار ریال و 67 میلیون و 342 هزار ریال بود، افزود: امسال در طرح محسنین 249 میلیون ریال کمک جمع‌آوری و 93 حامی کفالت 108 فرزند را قبول کردند.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 28 میلیون ریال نذورات قربانی و 34 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح حج فقرا جمع‌آوری شد، اضافه کرد: امسال در قالب طرح اطعام و افطار نیازمندان نیز 229 میلیون و 527 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي کمیته امداد امام خميني (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال در قالب طرحهای احسان تاج گل و صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) 32 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شد.

حسنلو با بیان اینکه امسال در جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری 110 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شد، بیان کرد: همچنین میزان مشارکت مردم استان زنجان در طرح هبه 105 میلیون ریال و در طرح احسان حسینی و رد مظالم نیز قریب به 20 میلیون ریال بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به مشارکت 26 میلیون ریالی مردم استان زنجان در کمک به مردم یمن افزود: در مجموع طی 6 ماه نخست امسال میزان مشارکت‌های مردمی در طرح‌های یاسین، احسان دانش‌آموزی، کمک به مردم مظلوم فلسطین 70 میلیون ریال بود.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي کمیته امداد امام خميني (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه درآمدهای انتظامی خانه انفاق در 6 ماه نخست امسال 95 میلیون و 350 هزار ریال بود، افزود: همچنین در قالب نیروهای افتخاری 10 نفر جذب و در طرح ماعون نیز برای پنج نفر شغل ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع از آغاز فروردین سال جاری تا پایان شهریور ماه امسال از محل اجرای 31 طرح مشارکتی 3 میلیارد و 828 میلیون و 775 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی کمیته امداد به صورت مستمر در خانه انفاق در حال اجرا است، تصریح کرد: هم اکنون به مناسبت ماه محرم و صفر طرح ویژه احسان حسینی در حال اجرا است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: مشارکت ، مردم خیر ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.