سرپرست فدراسیون کاراته گفت : کاراته نیاز به تحول و تغییر دارد و جابجایی افراد به تنهایی نمی تواند تأثیرگذار باشد و ساماندهی کاراته فقط تغییر افراد نیست .

سید حسن طباطبایی سرپرست فدراسیون کاراته ، در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت : کاراته نیاز به تحول و تغییر دارد و جابجایی افراد به تنهایی نمی تواند تأثیرگذار باشد و ساماندهی کاراته فقط تغییر افراد نیست .

وی ادامه داد : مهمترین مسئله در کاراته کار سامان دهی است انشااله بتوانیم در بخش ساماندهی سبک ها و ساختار فدراسیون با رویکرد جدیدی کار را پیش بریم .

طباطبایی افزود : اگر فقط افراد را تغییر دهیم نمی توانیم نتیجه بگیریم و باید تفکر را تغییر دهیم و این تفکر اجرا نمی شود مگر با همدلی خانواده فهیم کاراته .

سرپرست فدراسیون کاراته در ادامه بیان کرد : در چند سال گذشته شرایطی به وجود آمده که امروز شاید بسیاری از ظرفیت های ورزش کاراته بروز پیدا نکرده و به فعل تبدیل نشده است و این تغییر ساختار باید بنیادین در خانواده کاراته اتفاق بیافتد و من به این مسئله خوش بین هستم .

وی عنوان کرد : امیدورام که با حمایت های وزارت ورزش و هماهنگی و همدلی خانواده بزرگ کاراته به این مهم دست یابیم و قدم های موثری را در این زمینه برداریم .

خوش بینی به تیم های پایه

سرپرست فدراسیون کاراته در خصوص تیم های ملی پایه و اعزامشان به رقابت های جهانی کاراته بیان داشت : با وجود مشکلاتی که سر راهمان وجود داشت ، سعی کردیم با هماهنگی و همدلی که خانواده کاراته دارد انگیزه خوبی به ملی پوشان رده های پایه دهیم و اعزام خوبی داشته باشیم .

وی ادامه داد : تمام تلاشمان این بود که تیم را به دور از هرگونه استرس و نگرانی ، با کمترین حاشیه راهی کنیم و در این زمینه ، خانواده کاراته نیز همه کمک کردند .

طباطبایی گفت : من به این تیم خوش بین هستم و با این انگیزه بالایی که در ملی پوشان و روحیه خوبی که در مربیان تیم های رده پایه دیدم به کسب نتایج درخشان امیدوارم .

وی با اظهار امیدواری نسبت به نتایج تیم های پایه کاراته اظهار داشت : امیدوارم تیم های پایه کاراته کشور ، در رقابت های جهانی خوب نتیجه بگیرند و همه ملی پوشان با کسب نتایج درخشان سربلند به میهن بازگردند .

ظرفیت کاراته در ایران استثنایی است

سرپرست فدراسیون عنوان کرد : به عقیده من ظرفیت کاراته در ایران استثنایی است و در بین دیگر رشته ها به واقع از پتانسیل بالایی برخوردایم . کاراته علاقه مندان زیادی دارد و این علاقه دوستداران کاراته باعث شده که ورزش کشور از ظرفیت های خوبی در این رشته برخوردار باشد .

مهمترین عامل سرپا نگه داشتن یک تیم انگیزه است

طباطبایی تصریح کرد : بدون شک ، مهمترین عاملی که یک تیم را سرپا نگه می دارد زنده نگه داشتن روحیه و انگیزه است . اعتقادم بر این است که در کنار نگه داشتن حرمت پیشکسوتان که سرمایه های کاراته هستند و همچنین ارکان فدراسیون و مربیان و امیدوار نگه داشتن جوان تر ها ، می توان قدم های موثری برای اعتلای این رشته برداشت .

طباطبایی با اشاره به شفاف سازی بیان داشت : به نظر من باید در تمام زمینه ها شفاف سازی شود از جمله فرآیند انتخابی تیم ملی و این که یک تیم ملی خوب زمانی تشکیل می شود که ورزشکار انگیزه و روحیه بالا داشته باشد .

وی اضافه کرد : اگر در ورزشکار ایجاد انگیزه شود می تواند تحول گرا و مقتدرتر از گذشته حرکت کند و در این صورت است که به طور حتم تیم ملی قوی خواهیم داشت .

طباطبایی خاطرنشان کرد : یکی از این انگیزه ها بحث مالی است که امیدورام در دوره ای که هستیم به لطف خدا و همدلی اهالی خوب کاراته بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم .

امیدوارم کاراته به جایگاه واقعی اش برسد

طباطبایی بیان داشت : از وزیر محترم ورزش و جوانان دکتر گودرزی و همچنین دکتر سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، تشکر می کنم با حمایت های خوبی که دارند امیدورام کاراته به جایگاه واقعی خود برسد .

وی تأکید کرد : کارهای بزرگ را هیچوقت نمی توان به تنهایی انجام دارد و به اعتقاد من اگر همه به هم کمک کنیم و کاری که اعتقاد داریم را در جهت اعتلای کاراته انجام دهیم آن موقع است که به موفقیت خواهیم رسید .

طباطبایی یادآور شد : دست همه پیشکسوتان را می بوسم و همچنین دست تمام کسانی را که دلسوز کاراته هستند و قلبشان برای این رشته می تپد و را به گرمی می فشارم .

وی درباره اقدام برای ساخت کمپ تیم های ملی کاراته ، در آینده ؛ مشابه آنچه در تکواندو وجود دارد توضیح داد :یکی از معظلات همیشگی ورزش و به خصوص این رشته ، امکانات سخت افزاری مناسب است که همواره باعث پیشرفت یک رشته ورزشی می شود . مطمئنآ اگر هتل خوب و سالن خوب داشته باشیم به همان صورت نیز اردوهای تیم های ملی روی نظم و ترتیب می افتد . تلاش می کنیم در این زمینه نیز بتوانیم قدم های موثری برداریم که البته در این زمینه نیاز به حمایت داریم .



*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار