شهرکرد؛

برداشت 60 هزار تن محصول از باغات شهرستان سامان

60 هزار تن محصول از باغات شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه رودخانه زاینده رود برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرماندار سامان گفت: امسال از سطح 16 هزار هکتار باغات این شهرستان، 60 هزار تن محصول برداشت شد.

سعید صالحی افزود: این محصولات شامل 15 هزار تن بادام، یک هزار و 200 تن گردو، چهار هزار و 500 تن هلو، 9 هزار تن انگور، و یک هزار و 600 تن سایر محصولات باغی هسته دار مانند سیب، زردآلو، آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس، گلابی، به و ... بوده است.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت بادام در این شهرستان 9 هزار هکتار، هلو 2 هزار و 400 هکتار، گردو یک هزار و 100 هکتار و سایر محصولات 800 هکتار می باشد.

صالحی گفت: سهم شهرستان سامان از باغات چهارمحال و بختیاری 35 درصد است و هفت هزار بهره بردار در این بخش فعالیت دارند.

فرماندار سامان با بیان اینکه این شهرستان 14 درصد بادام کشور را تولید می کند، گفت: انواع مامایی، سفید، شاهرود و سنگی از مهمترین ارقام بادام تولیدی شهرستان سامان است.

وی  از برداشت 50 تن محصول زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این محصولات در 100 هکتار زمین کشت شده که شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا و برنج است.

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، بابیش از۳۴۴۸۶نفر جمعیتمی باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.